اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

درگیری های داخلی سودان همچنان ادامه دارد

  • کد خبر : 26644
  • 27 فروردین 1402 - 1:59
درگیری های داخلی سودان همچنان ادامه دارد
درگیری نیروهای ارتش سودان تحت فرماندهی ژنرال عبدالفتاح برهان و نیروهای واکنش سریع به فرماندهی ژنرال حمیدتی در سراسر سودان جریان دارد.

در ادامه‌ی درگیری‌های داخلی سودان، نیروهای واکنش سریع سودان مدعی کنترل فرودگاه و چندین سایت نظامی در شهر الفاشر واقع در جنوب غربی سودان شدند. نیروهای واکنش سریع همچنین با انتشار ویدیویی از فرودگاه الجنینه (الصبیره) مدعی سیطره بر این شهر شدند. شهر الجنینه مرکز استان دارفور غربی است و در نزدیکی مرز چاد قرار دارد.
همچنین درگیری در فرودگاه نیالا آغاز شده است و ارتش سودان مدعی کنترل کامل شهر نیالا و فرار نیروهای واکنش سریع از این شهر شده‌اند.

طبق گزارش منابع محلی در شهر خارطوم، درگیری سنگینی بین نیروهای ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری و مقر نیروهای مسلح در مرکز شهر خارطوم آغاز شده است.

رسانه‌های محلی سودان به نقل از نهادهای دولتی، آمار تلفات این درگیری‌ها را بیش از ۴۷ کشته و ۳۸۰ نفر زخمی عنوان کرده‌اند که با وجود استمرار درگیری‌ها احتمال افزایش آن وجود دارد.

رسانه‌های سودانی نیز به نقل از مقامات ارتش سودان گفته‌اند، فرماندهی نیروهای مسلح این کشور بزودی در فرمانی انحلال نیروهای واکنش سریع و پایان مأموریت تمام افسران و پرسنل تحت امر ژنرال حمیدتی را اعلام می‌کند.

همان طور که می‌دانید در اکثر جنگ‌های کلاسیک و درگیری‌های نامنظم، طرفین با انتشار اخبار غیرصحیح سعی در ایجاد جنگ روانی و تخریب روحیه نیروهای طرف مقابل خود را دارند. درگیری‌های امروز سودان نیز از این قاعده مستثنی نیست و اخبار غیرصحیح بسیاری از منابع سودانی و حتی منابع خارجی منتشر می‌شود. لذا در این شرایط، مشخص کردن خطوط درگیری و تاکید قطعی بر آن امری غیرمنطقی است. علاوه بر این، سرعت شکل گیری تحولات و نارضایتی کشورهای خارجی دارای نفوذ در سودان نشان می‌دهد که احتمال توقف و یا اتمام درگیری‌ها در آینده نزدیک بالاست و برای مشخص شدن مسیر این تنش راه چندانی باقی نمانده است.

بیشتر بخوانید:
درگیری نیروهای واکنش سریع با ارتش سودان
پاسخ به چند سوال مهم در مورد تحولات اخیر سودان و کودتا در این کشور

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.