اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

درگیری نیروهای واکنش سریع با ارتش سودان

  • کد خبر : 26633
  • 26 فروردین 1402 - 18:30
درگیری نیروهای واکنش سریع با ارتش سودان
در پی بالا گرفتن تنش بین نیروهای واکنش سریع سودان علیه ارتش این کشور، درگیری مسلحانه وسیعی در شهر خارطوم و دیگر شهرهای سودان آغاز شده است.

در ساعات ابتدایی درگیری نیروهای واکنش سریع با ارتش سودان، مقامات نیروهای واکنش سریع مدعی حمله نیروهای ارتش به مواضع خود و سیطره بر فرودگاه و کاخ ریاست جمهوری سودان در شهر خارطوم شدند اما مقامات ارتش با رد این اخبار، نیروهای واکنش سریع را آغازگر درگیری عنوان کرده و از دفع حملات آنها به فرودگاه و مقر نیروهای مسلح خبر دادند. ارتش سودان با ادعای شکست طرح نیروهای واکنش سریع، مدعی پاکسازی پایگاه این نیروها در مناطق طیبه و سوبا در جنوب شهر خارطوم شده است.

در حال حاضر درگیری‌ها در مناطق حی المطار (محله فرودگاه)، ام دوم و الریاض در شرق شهر خارطوم جریان دارد و ارتش سودان با پشتیبانی هوایی جنگنده ها و بالگردها در حال دفع حملات نیروهای واکنش سریع است. همچنین خبر سیطره نیروهای واکنش سریع بر فرودگاه شهر مروی توسط سخنگوی ارتش سودان تکذیب شده است اما این نیروها با انتشار تصویری از اسرای ارتش مصر مدعی کنترل کامل فرودگاه مروی شدند.

ژنرال حمیدتی، فرمانده نیروهای واکنش سریع در اولین اظهارات خود درباره درگیری با ارتش سودان گفت:

«ما به کسی حمله نکردیم و جنگ ما پاسخی به محاصره و حمله ما بود. مقر نیروهای واکنش سریع تحت کنترل است و ادعای آنها (ارتش) درباره کنترل آن کذب است.
وضعیت ما خوب است و همه ستادها را کنترل می‌کنیم. نبرد در روزهای آینده حل خواهد شد. از اعضای محترم نیروهای مسلح می خواهیم به مردم و نماینده مردم که ما هستیم، بپیوندند. تا زمانی که همه مقرها تحویل داده نشود، جنگ را متوقف نخواهیم کرد.
ما از جنگ با مردم خود پشیمانیم، اما این جنایتکار ما را مجبور به این کار کرد. آنها یک نقشه جنایتکارانه دارند و هدفشان بازگرداندن کودتا است. من به گروه چهارجانبه و گروه میانجی گفتم که این مرد (عبدالفتاح برهان) دروغگو است و سودان را نابود خواهد کرد.»

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26633

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.