اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تبعات حملات راکتی؛ افزایش صدها برابری درخواست مشاوره روانی اسرائیلی‌ها

  • کد خبر : 26602
  • 24 فروردین 1402 - 19:23
تبعات حملات راکتی؛ افزایش صدها برابری درخواست مشاوره روانی اسرائیلی‌ها
یک روزنامه رژیم صهیونیستی اذعان کرد که پس از حملات راکتی از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی، درخواست مشاوره روانی از سوی شهرک‌نشبنان صدها برابر شده است.

به گزارش اخبار جهادی، روزنامه هاآرتص چاپ فلسین اشغالی امروز (پنج شنبه) خبر داد که پس از حملات راکتی از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی در هفته گذشته، میزان مراجعه شهرک‌شنینان به مراکز روان‌درمانی و مشاوره درمانی، صدها برابر افزایش یافته است.

به نوشته وبگاه شهاب نیوز، طبق گزارش هاآرتص، این میزان مراجعه به مراکز مشاوره روانی، رکورد تازه‌ای را به ثبت رسانده است که بسیار بیشتر از زمان جنگ سیف القدس است.

روزنامه هاآرتص در ادامه از کمبود امکانات و بودجه لازم در مراکز حمایت روانی در مقایسه با میزان مراجعه‌کنندگان نوشت و تأکید کرد که ادامه این روند موجب تعطیلی این مراکز خواهد شد.

این روزنامه افزود: «نظام سلامت روان در اسرائیل مدت‌هاست که از کمبود نیروی انسانی و افزایش بار کاری به ویژه پس از درگیری‌های چند روزه در منطقه جنوبی، تنش در مرز شمالی ادامه عملیات‌ها در کرانه باختری و بیت‌المقدس رنج می‌برد».

روز شنبه گذشته (۱۹ فروردین) نیز روزنامه معاریو نوشت که شهرک‌نشین صهیونیست دچار بیم و هراس شده‌اند و به دلیل عملیات راکتی نوار غزه به عمق شهرک‌ها، نیم‌توانند از منازل خود خارج شوند.

معاریو به نقل از انجمن «ناتال» برای کمک تلفنی به افراد دچار اضطراب و نگرانی نوشت: «طی روزهای اخیر تماس تلفنی شهرک‌نشین‌ها برای دریافت مشاوره و کمک روحی و روانی ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و این افراد دچار اضطراب و بیم شده‌اند و نمی‌توانند به خاطر عملیات راکتی فلسطینی‌ها از منازل خود خارج شوند».

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.