اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله راکتی اسرائیل به جنوب لبنان (ویدیو و تصاویر)

  • کد خبر : 26491
  • 18 فروردین 1402 - 12:40
حمله راکتی اسرائیل به جنوب لبنان (ویدیو و تصاویر)
ارتش اسرائیل در پاسخ به حملات راکتی مقاومت از خاک لبنان، منطقه القلیله در حومه‌ی شهر صور را بمباران کرد.

به گزارش اخبار جهادی، در ادامه‌ی درگیری‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، ارتش اسرائیل با شش فروند موشک منطقه القلیله در حومه‌ی جنوبی شهر صور در جنوب لبنان را بمباران کرد. طبق اظهارات منابع محلی در لبنان، راکت‌های اسرائیل به زمین‌های کشاورزی، دو پل و نقاط دیگری در دشت القلیله اصابت کرده و خسارات قابل توجهی در پی نداشته است. همچنین در پی اصابت این راکت‌ها شیشه های تعدادی از خانه های اطراف این منطقه شکسته شده است. این حمله تا این لحظه هیچ گونه تلفاتی نداشته است.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام تقویت یگان‌های پیاده‌نظام و توپخانه‌ای در شمال و جنوب فلسطین اشغالی، گفت: “دولت لبنان مسئول هر اتفاقی در داخل خاک خود از جمله شلیک موشک است. ما اجازه نمی‌دهیم حماس از لبنان فعالیت کند.”

این تجاوز همزمان با بمباران سنگین مناطق مختلف نوار غزه انجام گرفته و انتظار می‌رود که حزب الله و دولت لبنان نسبت به آن واکنش‌های متفاوتی نشان دهند. موریس سلیم، وزیر دفاع لبنان تشدید تنش در جنوب لبنان را تهدیدی برای ثبات این کشور دانسته و از آمادگی ارتش لبنان برای مقابله با هرگونه تجاوز سخن گفته است. وزارت امور خارجه لبنان نیز در اعتراض به تجاوزات اسرائیل به جنوب لبنان اعلام کرده است که به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت خواهد کرد.

جنبش حماس حمله اسرائیل به خاک لبنان را به شدت محکوم کرده و بر همبستگی و ایستادگی خود با مردم لبنان تاکید کرده است. این جنبش همچنین اسرائیل را مسئول تنش و درگیری‌های اخیر دانسته و از اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل متحد خواسته است تا برای توقف جنایات اسرائیل اقدام فوری انجام دهند.

بیشتر بخوانید:
حمله ارتش اسرائیل به نوار غزه؛ مقاومت پاسخ داد! (ویدیو و تصاویر)
مقاومت فلسطین به تجاوز اسرائیل به نوار غزه پاسخ داد (ویدیو)
حمله جنگنده‌های اسرائیل به نوار غزه (ویدیو و تصاویر)
حمله راکتی از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی؛ چهار صهیونیست زخمی شدند (ویدیو)

لحظه اصابت راکت های اسرائیل به منطقه القلیله
تصاویر اولیه از آثار اصابت راکت های اسرائیل به منطقه القلیله

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.