اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مرکز امنیت سایبری اسرائیل در آذربایجان تاسیس شد

  • کد خبر : 26322
  • 09 فروردین 1402 - 15:07
مرکز امنیت سایبری اسرائیل در آذربایجان تاسیس شد
مرکز صهیونیستی تکنیون با همکاری وزارت توسعه دیجیتال و حمل ونقل جمهوری آذربایجان، یک مرکز امنیتی را با هدف ایجاد امنیت و مقابله با چالش‌های سایبری در شهر باکو، پایتخت این کشور ایجاد کردند.

به گزارش اخبار جهادی، مراکز صهیونیستی تکنیون با همکاری وزارت توسعه دیجیتال و حمل‌و‌نقل جمهوری آذربایجان و حمایت مالی مجموعه پاشا هلدینگ، مرکز امنیت سایبری جمهوری آذربایجان را در شهر باکو راه اندازی کردند. در مراسم افتتاحیه این مرکز که در ۸ فروردین ماه برگزار شد، سرهنگ علی نقی اف رئیس سازمان امنیت دولتی، رشاد نبی اف وزیر توسعه دیجیتال و حمل و نقل، گابی اشکنازی وزیر سابق امور خارجه اسرائیل و سفیر مرکز تکنیون، بواز گولانی معاون اجرایی رئیس جمهور و مدیرعامل مرکز تکنیون و نمایندگان سفارت اسرائیل و مقامات دیگر نهادها شرکت کردند.

مرکز مذکور با هدف ایجاد امنیت سایبری و مقابله با چالش‌های این حوزه ایجاد شده و قرار است در مدت سه سال به بیش از هزار نفر آموزش‌های لازم را ارائه کند. تمام کادر آموزشی این مرکز از عوامل امنیتی و سایبری اسرائیل هستند که یکی از پیشروترین‌ها حوزه امنیتی جهان به شمار می‌رود. این افراد دانش و مهارت های تامین امنیت سایبری، روندها و شیوه‌ها را به شرکت کنندگان آموزش می‌دهند.

رشاد نبی اف، وزیر توسعه دیجیتال و حمل و نقل جمهوری آذربایجان در مراسم افتتاحیه این مرکز، این اقدام را گامی مهم در راستای افزایش آمادگی آذربایجان در برابر تهدیدات سایبری ارزیابی کرد.

لازم به ذکر است که کلاس‌های آموزشی این مرکز از هم اکنون در مرکز امنیت سایبری آذربایجان آغاز شده است. در گام ابتدایی شروع به کار این مرکز، ۶۰ نفر از کسانی که در گزینش های ۲ هزار نفری آزمون ورودی و مصاحبه شرکت کرده‌اند، موفق به تحصیل در این مرکز شده‌اند. در طول دوره آموزشی این مرکز، آموزش ها در چهار محور شامل: آموزش پرسنل تخصصی، آموزش اطلاعات، آموزش ارتقای حرفه‌ای متخصصان ارشد امنیت سایبری، تحقیق در مورد محصولات امنیت سایبری و آماده سازی محصول برگزار می‌شود. در پایان هر دوره نیز سه نوع تیم متخصص ۲۰ نفره شامل: تیم قرمز (حمله)، تیم آبی (دفاع)، تیم SOC (تجزیه و تحلیل) تربیت خواهد شد.

بی شک نفوذ و سلطه امنیتی اسرائیل در جمهوری آذربایجان، در راستای پروژه ایران هراسی است. این موضوع در کنار کمک‌های تسلیحاتی اسرائیل به دولت باکو تهدید بزرگی برای ایران و منطقه قفقاز به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26322

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.