اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه توسط گروه تازه تاسیس عراقی!

  • کد خبر : 26220
  • 06 فروردین 1402 - 11:24
حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه توسط گروه تازه تاسیس عراقی!
گروه تازه تاسیس “لواء الغالبون” با انتشار بیانیه‌ای از حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا در استان حسکه سوریه خبر داد.

به گزارش اخبار جهادی، گروه تازه تاسیس “لواء الغالبون” در ۵ فروردین ماه طی بیانیه‌ای، مسئولیت حمله پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در روستای خراب الجیر واقع در پنج کیلومتری گذرگاه مرزی الیعروبیه در استان حسکه در شرق سوریه را برعهده گرفت.

در بیانیه این گروه آمده است: “یگان پهپادی گروه مقاومت لواء الغالبون، در ساعت ۱۳ روز اول رمضان (۳ فروردین ماه) محل استقرار نظامیان آمریکایی در فرودگاه رمیلان واقع در سوریه را هدف حمله پهپادی قرار داد که طبق اذعان آمریکایی‌ها، یک نظامی آمریکایی کشته و تعدادی دیگر مجروح شدند. عملیات‌های ما در چارچوب پاسخ طبیعی و مشروع به جنایت ترور فرماندهان پیروزی و همرزمانشان و همچنین مقابله با جنایات وحشیانه‌ نیروهای اشغالگر آمریکایی در کشور و منطقه ما انجام می‌شود.”

این گروه مقاومت عراقی تاکید کرده است تا زمان خروج کامل نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق، آمریکایی‌ها چه در عراق و چه خارج از این کشور از امنیت برخوردار نخواهند بود.

بیانیه گروه مقاومت لواء الغالبون

این اولین حمله پهپادی یک گروه مقاومت عراقی علیه پایگاه نظامی آمریکا در سوریه طی سال ۱۴۰۲ می‌باشد. پیش‌تر در ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ نیز پایگاه آمریکایی التنف در استان حمص واقع در منطقه مثلث مرزی میان سوریه، عراق و اردن توسط گروه مقاومت عراقی “تشکیل الوارثین” هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در التنف سوریه

شایان ذکر است در ۳ فروردین ماه، پایگاه نظامیان آمریکایی در استان حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت و طبق اذعان ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) در نتیجه این حمله، یک پیمانکار آمریکایی کشته و پنج نفر دیگر مجروح شدند. هواگردهای آمریکایی در پاسخ به این حمله پهپادی، اهدافی را در استان دیرالزور مورد حمله قرار دادند که طی آن شش تن از نیروهای ارتش سوریه به شهادت رسیدند. گروه‌های مقاومت نیز یک روز پس از این حادثه، سه پایگاه متعلق به ائتلاف آمریکایی در شرق سوریه را هدف حمله راکتی و پهپادی قرار دادند.

بیشتر بخوانید:
کشته شدن یک آمریکایی در سوریه؛ حمله هوایی آمریکا به مواضع مقاومت
حمله گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های آمریکایی در سوریه (ویدیو)

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.