اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ترور وزیر دفاع دولت مستعفی یمن ناکام ماند (تصاویر)

  • کد خبر : 26242
  • 06 فروردین 1402 - 17:29
ترور وزیر دفاع دولت مستعفی یمن ناکام ماند (تصاویر)
کاروان حامل محسن الداعری، وزیر دفاع دولت مستعفی یمن و چند تن دیگر از مقامات ارشد دولت مستعفی یمن در جبهه الکدحه در استان تعز مورد حمله ناشناس قرار گرفت.

به گزارش اخبار جهادی، بنابر ادعای رسانه‌های طرفدار ائتلاف سعودی، بر اثر حمله پهپاد انتحاری انصارالله به کاروان مقامات ارشد دولت مستعفی در حومه‌ی منطقه الکدحه واقع در استان تعز، دو نفر کشته و چند نفر دیگر از جمله سپهبد محسن الداعری، وزیر دفاع دولت مستعفی زخمی شدند. نبیل شمسان استاندار تعز و سپهبد صغیر بن عزیز فرمانده کل نیروهای مسلح دولت مستعفی یمن نیز همراه این کاروان بوده‌اند اما آسیبی به آنها نرسیده است.

طبق گزارش رسانه‌های محلی، کاروان مقامات ارشد دولت مستعفی در حال عبور از یک جاده فرعی در غرب استان تعز به سمت شهر المخا بود که مورد حمله ناشناس قرار گرفت. این منابع افزودند که تاکنون جزئیات و نوع این حمله مشخص نشده است و احتمال می‌رود که سوءقصد به کاروان وزیر دفاع از سوی نیروهای طارق صالح و به دلیل اختلاف نظر وی با طارق صالح انجام گرفته باشد.

مقامات انصارالله و دولت مستعفی تاکنون در این باره اظهارنظری نکرده‌اند.

در طول سال‌های اخیر شماری از فرماندهان نظامی، رهبران احزاب و گروه‌های مسلح و خطیبان مساجد شهرهای مختلف مناطق اشغالی یمن از سوی افراد ناشناس ترور شده‌اند. اکثر این ترورها ناموفق بوده و منجر به افزایش تنش در میان گرو‌ه‌های تابع ائتلاف سعودی شده است. ترور وزیر دفاع دولت مستعفی یمن نیز حاصل تشدید جنگ قدرت بین گروه‌های تابع ائتلاف سعودی است که ناکامی آن موجب اتهام زنی به انصارالله شده است.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.