اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

کشته شدن یک آمریکایی در سوریه؛ حمله هوایی آمریکا به مواضع مقاومت

  • کد خبر : 26158
  • 04 فروردین 1402 - 13:30
کشته شدن یک آمریکایی در سوریه؛ حمله هوایی آمریکا به مواضع مقاومت
ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا با انتشار بیانیه‌ای از حمله هوایی به مواضع گروه‌های تحت حمایت ایران در شرق سوریه خبر داد.

هواگردهای آمریکایی در بامداد ۴ فروردین ماه، مواضع متعلق به گروه‌های مقاومت را در استان دیرالزور سوریه مورد هدف قرار دادند که بر اساس اطلاعات منابع محلی، شش نظامی سوریه طی این حملات به شهادت رسیدند.

دقایقی پس از حمله، ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حملات را برعهده گرفته و اعلام کرد که این حملات در پاسخ به کشته شدن یک نظامی آمریکایی و زخمی شدن پنج نفر دیگر در نتیجه حمله پهپادی گروه‌های تحت حمایت ایران در سوریه به تأسیسات آمریکا در شهر حسکه صورت گرفته است.

بیانیه سنتکام

در همین رابطه، وزارت دفاع آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که به دستور جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، تاسیسات نظامی گروه‌های تحت حمایت ایران در شرق سوریه هدف حمله هوایی آمریکا قرار گرفت.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز مدعی شد که این حملات در پاسخ به حمله روز پنج‌شنبه و همچنین مجموعه‌ای از حملات اخیر علیه نیروهای ائتلاف در سوریه توسط گروه‌های مورد حمایت ایران انجام شده است. وی بیان داشت که هر گروهی که به نیروهای آمریکایی حمله کند، مصون نخواهد ماند و قطعا مجازات خواهد شد. هدف از این حملات دقیق، حفاظت و دفاع از پرسنل آمریکایی است.

تاکنون جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر نشده است اما برخی از رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام ارشد نظامی آمریکا گزارش دادند در حملات هوایی آمریکا به اهدافی در شرق سوریه، یک انبار مهمات، یک ساختمان نظارت و کنترل و یک سایت جمع‌آوری اطلاعات مورد هدف قرار گرفتند.

گفتنی است روز گذشته برخی منابع محلی از وقوع آتش سوزی در پایگاه نظامیان آمریکایی در روستای خراب الجیر واقع در پنج کیلومتری گذرگاه مرزی الیعروبیه در استان حسکه در شرق سوریه خبر دادند. احتمال می‌رود این آتش سوزی در پی حملات پهپادی گروه‌های مقاومت رخ داده باشد.

شایان ذکر است ادامه این حملات می‌تواند منجر به تنش بین ایران و آمریکا منجر شود و در صورت حملات مجدد گروه‌های مقاومت به مواضع تروریست‌های آمریکایی در سوریه و همچنین پاسخ متقابل آمریکا، احتمال می‌رود درگیری‌‌های محدود در مقیاس بزرگ‌تر میان محور مقاومت و آمریکا در سوریه آغاز شود.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.