اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

درگیری در مرز ارمنستان و نخجوان؛ یک نظامی ارمنی کشته شد

  • کد خبر : 26134
  • 03 فروردین 1402 - 1:47
درگیری در مرز ارمنستان و نخجوان؛ یک نظامی ارمنی کشته شد
یکی از نیروهای ارتش ارمنستان در مرز جمهوری خودمختار نخجوان به ضرب گلوله نیروهای جمهوری آذربایجان جان خود را از دست داد.

به گزارش اخبار جهادی، وزارت دفاع ارمنستان از نقض آتش بس در مرز نخجوان و مرگ یک نظامی خود خبر داده است. بنابر اعلامیه وزارت دفاع ارمنستان، عصر دوم فروردین، نیروهای جمهوری آذربایجان در مرز جمهوری خودمختار نخجوان به سوی مواضع ارتش ارمنستان در نزدیکی شهرک یراسخ تیراندازی کرده‌اند.

آرشاک سرکیسیان سرباز یگان نهم ارتش ارمنستان حدود ساعت ۱۶:۲۰ دقیقه به وقت محلی بر اثر برخورد گلوله زخمی شد و در نهایت به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی این درگیری منتشر نشده است.

صبح امروز نیز در قره باغ کوهستانی، نیروهای جمهوری آذربایجان به سمت تعدادی از کارگران در منطقه خوجاوند شلیک کرده بودند.

همچنین تصاویری از خودروی نیروهای صلحبان روسیه منتشر شده است که هدف چند گلوله قرار گرفته اند. در شامگاه ۲۱ مارس، دو سرباز روسی با جراحات جزئی به مرکز پزشکی گوریس در منطقه سیونیک ارمنستان مراجعه کردند. به سربازان کمک های اولیه داده شد و بلافاصله مرکز درمانی را ترک کردند.

طی روزهای اخیر، تحرکات مشکوک و درگیرهای پراکنده در منطقه قفقاز افزایش یافته است. به نظر می‌رسد این افزایش تنش ها و درگیریها برای آماده سازی قفقاز جهت ورود به یک نزاع فراگیر باشد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.