اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رزمایش دریایی مشترک ایران، چین و روسیه

  • کد خبر : 26088
  • 27 اسفند 1401 - 16:53
رزمایش دریایی مشترک ایران، چین و روسیه
رزمایش دریایی مشترک ایران، چین و روسیه در دریای عمان و شمال اقیانوس هند با عنوان “کمربند امنیت دریایی” برگزار شد.

به گزارش اخبار جهادی، رزمایش دریایی مشترک ایران، چین و روسیه در ۲۴ اسفند ماه تحت عنوان “کمربند امنیت دریایی” با هدف مقابله با دزدان دریایی و ارتقای سطح آمادگی و هماهنگی بین نیروهای شرکت کننده در دریای عمان و شمال اقیانوس هند آغاز شد.

در این رزمایش که با حضور نیروی دریایی سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی روسیه و نیروی دریایی ارتش چین برگزار شد، عملیات نظامی واقعی شبیه‌سازی شده و طی آن، سه کشور بر سطح هماهنگی فی‌مابین و به‌ویژه بر آمادگی کامل‌شان برای پاسخ به هر تحرکی که ثبات منطقه را هدف قرار می‌دهد، تاکید کردند.

دریاسالار مصطفی تاج الدینی، سخنگوی این رزمایش اظهار داشت: “مهمترین اهداف این رزمایش، ارتقای سطح امنیت در شمال اقیانوس هند و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی و پیام مهم آن صلح، دوستی و ایجاد امنیت پایدار در این منطقه است.”

در همین رابه، اولگ گلادگی، فرمانده گروه دریایی روسیه گفت که این رزمایش که بین سه کشور برگزار می شود، به منظور تامین امنیت منطقه و حمایت از نیروهای حاضر در آن است.

ژو مای شی، فرمانده گروه دریایی چین نیز بیان داشت که ما از مشارکت در این رزمایش کنار ایران و روسیه خرسندیم و امیدواریم سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد و مهم این است که سه نیروی دریایی اینجا رزمایش برگزار می‌کنند.

سرانجام در ۲۷ اسفند ماه، رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با رژه دریایی یگان‌های شناور سطحی شرکت کننده در رزمایش از مقابل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران “جماران” پایان یافت.

شایان ذکر است این چهارمین بار است که جمهوری اسلامی ایران یک رزمایش دریایی مشترک با روسیه و چین به عنوان دو قدرت بزرگ جهانی برگزار می‌کند. اینطور به نظر می‌رسد که سه کشور مذکور در حال ترسیم معادله جدیدی در همکاری‌های نظامی در منطقه‌ای می‌باشند که با چالش‌های زیادی در سطح امنیتی و ایمنی دریانوردی دریایی مواجه است. همچنین، برخی از تحلیلگران نظامی معتقدند که رزمایش در شمال اقیانوس هند یک بلوک نظامی جدید را در رویارویی با ائتلاف‌هایی ایجاد می‌کند که امنیت و ثبات در منطقه را هدف گرفته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.