اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور سوریه

  • کد خبر : 26026
  • 19 اسفند 1401 - 11:01
دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور سوریه
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی سفری به دمشق با رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اخبار جهادی، حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ۱۸ اسفند ماه وارد فرودگاه دمشق، پایتخت سوریه شد و مورد استقبال فیصل المقداد، همتای سوری خود قرار گرفت.

ساعتی بعد، وزیر خارجه ایران با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار و و ضمن ابراز همبستگی و همدردی در ارتباط با زلزله اخیر در این کشور، درباره گسترش هر چه بیشتر مناسبات میان طرفین، تحولات منطقه‌ای و موضوعات مورد علاقه مشترک در عرصه بین‌المللی گفت‌و‌گو و تبادل نظر کرد.

در این ملاقات وزیر امور خارجه کشورمان مراتب تسلیت و همدردی و همبستگی دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به مناسبت جانباختن تعداد زیادی از مردم سوریه در جریان زلزله مهیب اخیر در این کشور را تجدید کرد.

امیرعبداللهیان موضع مستحکم و بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ضرورت رفع محاصره ظالمانه آمریکا و کشورهای غربی علیه سوریه و لزوم جلب حمایت و ارسال کمک‌های بین‌المللی برای زلزله‌زدگان سوری را مورد تأکید قرار داد.

وی با اشاره به ارسال کمک‌های مخلصانه از سوی گروه‌های مقاومت به مردم سوریه، این کمک‌ها را تجلی همبستگی و حمایت محور مقاومت از دولت و مردم سوریه ارزیابی کرد.

وزیر خارجه ایران با اشاره به حمله اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به حلب بیان داشت: “حمله اخیر رژیم صهیونیستی در بحبوحه زلزله سوریه ناشی از خوی تجاوزکارانه و ضدانسانی رژیم غاصب صهیونیستی و همچنین سراسیمگی آن رژیم نژادپرست از تغییر معادلات سیاسی در سوریه است. همچنین رژیم صهیونیستی سعی دارد افکار عمومی و توجهات را از اوضاع رو به وخامت و تحولات داخلی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین منحرف کند.”

در این دیدار رئیس جمهور سوریه از پیام‌ها و مواضع همبستگی و همدردی مقام معظم رهبری و آیت‌الله، رئیسی رئیس جمهور و کمک‌ها و حمایت‌های دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از زلزله زدگان سوریه تقدیر و تشکر کرد.

بشار اسد بیان داشت که سفر شما به مناطق زلزله زده نشان داد که حمایت‌های دولت و ملت ایران از سوریه و زلزله زدگان سوری تنها یک حمایت مادی نیست، بلکه جنبه‌های قوی معنوی دارد و ارزشمند است. در شرایط حساس تحولات منطقه‌ای این سفر یک معنای عمیق سیاسی نیز به همراه دارد.

وی ضمن تأکید بر گسترش مناسبات ایران و سوریه، این مناسبات راهبردی را به نفع ثبات و امنیت در منطقه ارزیابی کرد.

شایان ذکر است این ششمین سفر امیرعبداللهیان به دمشق به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. در ۲۴ دی ماه نیز امیرعبداللهیان طی سفری به سوریه، با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26026

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.