اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دیدار وزیر دفاع آمریکا با مقامات اقلیم کردستان

  • کد خبر : 26014
  • 17 اسفند 1401 - 12:44
دیدار وزیر دفاع آمریکا با مقامات اقلیم کردستان
وزیر دفاع آمریکا طی سفری به اربیل با رئیس اقلیم کردستان و حزب دموکرات کردستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اخبار جهادی، لوید آستین، وزیر دفاع عراق در ۱۶ اسفند ماه با نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان دیدار و گفتگو کرد. در این جلسه، روابط آمریکا با عراق و اقلیم کردستان، اوضاع امنیتی و آخرین رخدادهای مربوط به مبارزه با تروریسم، مسائل بین اربیل و بغداد، اوضاع داخلی اقلیم کردستان و موضوع هماهنگی نیروی پیشمرگه و ارتش عراق در مبارزه با داعش مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وزیر دفاع آمریکا ضمن قدردانی از ایفای نقش نیروی پیشمرگه در مبارزه با داعش، بر حمایت کشورش از عراق و اقلیم کردستان تاکید کرد.

در بخش مهم این دیدار، روابط عراق و اقلیم کردستان با کشورهای همسایه، موضوعات مرتبط با جمهوری اسلامی ایران، آخرین تحولات منطقه و دیگر موضوع‌های دارای اهمیت برای طرفین مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه این جلسه از حملات اخیر نیروهای مسلح ایران علیه مواضع گروه‎های تروریستی در مناطقی در اقلیم کردستان انتقاد کرده و این حملات را محکوم کرد.

همچنین لوید آستین با مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان نیز دیدار و گفتگو کرد. بارزانی پس از دیدار با وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت که با لوید آستین درباره برخی موضوع‌ها از جمله روابط ما با دولت فدرال و تلاش‌های مستمر اربیل و بغداد برای رسیدن به توافقی که به نفع هر دو طرف باشد، گفتگو کردیم.

شایان ذکر است وزیر دفاع آمریکا در ۱۶ اسفند ماه و در سفری از‌ پیش‌ اعلام‌ نشده وارد بغداد شده و با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دیدار و در خصوص برخی موضوعات از جمله همکاری مشترک عراق و آمریکا و همچنین عملکرد نیروهای امنیتی عراق در مبارزه با تروریسیم و گروه تروریستی داعش گفتگو کرد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.