اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ارتش انگلیس مدعی توقیف محموله تسلیحاتی ایران به یمن شد

  • کد خبر : 25946
  • 12 اسفند 1401 - 19:41
ارتش انگلیس مدعی توقیف محموله تسلیحاتی ایران به یمن شد
نیروی دریایی ارتش انگلیس مدعی توقیف یک محموله تسلیحات ایرانی شامل موشک‌های ضد زره و اجزای موشک‌های بالستیک میان‌برد در آب‌های خلیج عمان شد.

به گزارش اخبار جهادی، ستاد فرماندهی مرکزی ارتش تروریستی آمریکا (سنتکام)، روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای از توقیف یک محموله تسلیحاتی ایران به یمن شامل موشک‌های ضد زرهی دهلاویه و اجزای موشک‌های بالستیک میان‌برد خبر داد.
طبق این بیانیه، نیروی دریایی سلطنتی ارتش انگلیس یک قایق را در شامگاه ۲۳ فوریه ۲۰۲۳ میلادی (۴ اسفند ۱۴۰۱) و در آب‌‌های بین‌المللی خلیج عمان توقیف کرده است. این قایق از جنوب ایران با سرعت زیادی به سمت آب‌های یمن در حال حرکت بود که توسط یک پهپاد و بالگرد انگلیسی شناسایی و ردیابی شد. این قایق پس از اخطار نیروی دریایی انگلیس سعی کرد با تغییر مسیر به داخل آب‌های سرزمینی ایران بازگردد اما توسط ناوچه HMS Lancaster (F229) و دیگر قایق های نظامی انگلیسی متوقف شد.

وزیر دفاع بریتانیا در توضیح این خبر گفت: «توقیف این قایق و حضور دائم نیروی دریایی سلطنتی در منطقه خلیج (عمان) برای حمایت از تعهدی است که ما برای مقابله با هرگونه فعالیت خلاف حقوق بین‌الملل که صلح و امنیت را در سراسر جهان تهدید می‌کند، داریم.»

دریاسالار برد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم مرکزی نیروی دریایی آمریکا در این خصوص گفت: «این هفتمین مورد توقیف سلاح یا مواد مخدر غیرقانونی در سه ماه اخیر از سوی ایران است که نمونه دیگری از افزایش فعالیت های دریایی خطرناک این کشور در سراسر منطقه است. نیروهای دریایی ما به همکاری با شرکای خود در پیگیری هرگونه فعالیت بی ثبات کننده که امنیت و ثبات دریایی منطقه را تهدید می کند، ادامه خواهد داد.»

بر اساس اعلام و مستندات تصویری ارتش های آمریکا، انگلیس و فرانسه در ماه‌های اخیر، این چهارمین عملیات رهگیری محموله‌های تسلیحاتی ایرانی به یمن در سال ۱۴۰۱ است. این کشورها که تحت عنوان یک ائتلاف بین المللی به نام “نیروهای ۱۵۳” در منطقه فعالیت می‌کنند، مدعی هستند که در تاریخ‌های ۱۸ شهریور، ۱۶ و ۲۵ دی و ۴ اسفند ماه چهار محموله‌ی تسلیحاتی و در زمان‌های اعلام نشده‌ای سه محموله غیرتسلیحاتی را توقیف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: ارتش فرانسه: محموله تسلیحاتی ایران برای یمن را توقیف کردیم!

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.