اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دیدار وزیر دفاع عراق با رئیس جمهور ایران و فرمانده کل سپاه پاسداران

  • کد خبر : 25917
  • 09 اسفند 1401 - 13:41
دیدار وزیر دفاع عراق با رئیس جمهور ایران و فرمانده کل سپاه پاسداران
وزیر دفاع عراق با رئیس جمهور ایران و فرمانده کل سپاه پاسداران در تهران دیدار و در خصوص مسائل نظامی و امنیتی گفتگو کرد.

به گزارش اخبار جهادی، ثابت محمد سعید رضا، وزیر دفاع عراق با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران دیدار و گفتگو کرد. رئیس جمهور ایران در این دیدار، مرزهای ایران و عراق را مرزهای دوستی و همکاری توصیف و تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران امنیت عراق را امنیت خود می‌داند و از تقویت ثبات و امنیت در این کشور حمایت می‌کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه سرزمین عراق نباید محل توطئه یا تهدید علیه همسایگان خود قرار گیرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های دولت عراق برای بازسازی اقتصادی و نظامی این کشور حمایت می‌کند.

در این جلسه، وزیر دفاع عراق نیز با قدردانی از حمایت‌های کامل ایران از ملت عراق در دوران تهاجم بیگانه و عوامل داعشی آنها گفت که بغداد اجازه نخواهد داد عناصر فرصت‌طلب مرزها و سرزمین دو کشور را تهدید و ناامن کنند. وی با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق در دوران سخت، خواستار تداوم این پشتیبانی‌ها در شرایط بازسازی عراق شد.

وزیر دفاع عراق پس از دیدار با رئیس جمهور ایران، با حضور در ستاد فرماندهی‌‌‌کل سپاه با سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده‌‌‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌‌‌وگو کرد.

سردار سلامی در این دیدار اظهار داشت:

“سپاه آمادگی دارد علاوه بر کمک‌‌‌های مستشاری در سایر زمینه‌‌‌ها از جمله در حوزه آموزش در سطوح پایین تا سطوح بالای نیرو‌‌‌های مسلح عراق نقش موثر ایفا کند.”

وزیر دفاع عراق نیز تعمیق همکاری‌‌‌ها برای تحکیم امنیت در مرز‌‌‌های دو کشور را امری ضروری توصیف و تصریح کرد:

“رویکرد ما بهره‌‌‌گیری از تجارب ایران در همه زمینه‌‌‌ها به‌‌‌ویژه در حوزه دفاعی و امنیتی است و علاقه‌‌‌مند هستیم با اعزام هیات‌‌‌های کارشناسی فنی خود به ایران استفاده از تجربیات و همکاری‌‌‌های آموزشی را بیش از گذشته دنبال کنیم.”

شایان ذکر است ثابت محمد سعید رضا، وزیر دفاع عراق در ۶ اسفند ماه نیز با حضور در ستاد وزارت دفاع با امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: سفر وزیر دفاع عراق به ایران؛ هماهنگی اطلاعاتی و امنیتی، محور اصلی گفتگوهای وزرای دفاع دو کشور

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25917

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.