اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سفر وزیر دفاع عراق به ایران؛ هماهنگی اطلاعاتی و امنیتی، محور اصلی گفتگوهای وزرای دفاع دو کشور

  • کد خبر : 25859
  • 07 اسفند 1401 - 11:36
سفر وزیر دفاع عراق به ایران؛ هماهنگی اطلاعاتی و امنیتی، محور اصلی گفتگوهای وزرای دفاع دو کشور
وزیر دفاع عراق طی سفری رسمی به تهران، با همتای ایرانی خود دیدار و در خصوص برخی مسائل مشترک از جمله ضرورت هماهنگی اطلاعاتی و امنیتی دو کشور گفتگو کرد.

به گزارش اخبار جهادی، ثابت محمد سعید رضا، وزیر دفاع عراق با حضور در ستاد وزارت دفاع با امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار با درود به روح پاک همه شهدایی که در مبارزه با تروریسم و برای امنیت دو کشور و منطقه جانشان را فدا کرده‌اند، به ویژه قهرمانان این مبارزه یعنی سردار عزیز شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید بزرگوار ابومهدی المهندس گفت:

“جمهوری اسلامی ایران و عراق در واقع دو کشور در یک پهنه سرزمینی هستند که از یک امتداد و پیوستگی ژئوپلتیکی برخوردارند و این پیوستگی ژئوپلتیکی در برگیرنده عناصر قومی، مذهبی، فرهنگی، اقتصادی و انرژی است و باید سعی کنیم این پیوستگی را به عنوان عامل وحدت بین دو کشور تقویت کنیم زیرا وحدت و همبستگی دو ملت، همان نقطه قوتی است که دشمنان دو کشور قصد ضربه زدن به آن را دارند بنابراین با توجه به تلاش برخی از دشمنان برای تخریب و تضعیف این روابط، مراقبت و هوشیاری نسبت به این توطئه ها برای هر دو طرف ضروریست.”

وزیر دفاع ایران با تاکید بر اینکه حضور گروه‌های تروریستی و هسته‌های پنهان و فعال در عراق و از جمله در استان‌های مجاور با جمهوری اسلامی ایران، همچنان یک خطر بالقوه و بالفعل برای امنیت ملی دو کشور بشمار می رود اظهار داشت که ضرورت هماهنگی نظامی، اطلاعاتی و امنیتی دو کشور بیش از گذشته مضاعف شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت:

“تجربه ثابت کرده حضور کشورهای فرا منطقه‌ای در هر نقطه‌ای از جهان همراه با ناامنی و تفرقه بوده است و این حضور در منطقه ما با هدف تضمین جریان انرژی و نیز تحکیم کمربند امنیتی رژیم صهیونیستی از طریق بحران‌های تصنعی، اختلاف و درگیری میان کشورهای اسلامی می‌باشد و لذا هیچگاه این حضور به دلیل آنچه که از آن به عنوان کمک به حقوق بشر، اشاعه دمکراسی و کمک به مردم منطقه ادعا می شود، نیست.”

در ادامه این دیدار، وزیر دفاع عراق نیز با تشکر از دعوت و میزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت:

“نیروهای مسلح عراق، کشور و ملت عراق همچنان در حال مبارزه با تروریسم و جریان‌های تکفیری داعش هستند و در این مسیر، کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران با تقدیم خون و سلاح خود به ما کمک کرده است و ما قدردان هستیم.”

ثابت محمد سعید رضا با اشاره به تصمیم دولت عراق برای بازسازی نیروهای مسلح این کشور پس از نبرد طولانی با جریان‌های تکفیری، خواستار استفاده از ظرفیت جمهوری اسلامی ایران برای همکاری های فنی، فناورانه و آموزش بین دو کشور گردید.

با توجه به سابقه گفتگوهای اخیر میان مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران و عراق، به نظر می‌رسد موضوع امنیت مناطق مرزی مشترک دو کشور و همچنین برخورد با گروه‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان عراق نیز از محورهای گفتگوی وزرای دفاع ایران و عراق بوده است.

شایان ذکر است این نخستین سفر ثابت محمد سعید رضا، وزیر دفاع عراق به ایران بعد از تشکیل دولت جدید عراق به ریاست محمد شیاع السودانی می‌باشد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.