اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

معاریو: ضعیف شده‌ایم و نصرالله «خانه عنکبوت» را دوباره یادآوری کرد

  • کد خبر : 25821
  • 05 اسفند 1401 - 22:11
معاریو: ضعیف شده‌ایم و نصرالله «خانه عنکبوت» را دوباره یادآوری کرد
رسانه‌های عبری در ادامه تحلیل‌های خود از سخنرانی اخیر دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، ضمن اذعان به ضعف روزافزون رژیم صهیونیستی خاطرنشان کردند که آن سخنرانی، سخنرانی «خانه عنکبوت2» بود.

به گزارش اخبار جهادی، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در مقاله‌ای به سخنرانی اخیر «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان در یادبود رهبران شهید پرداخت و این سخنرانی را سخنرانی «خانه عنکبوت ۲» توصیف کرد.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، این روزنامه عبری خاطرنشان کرد که «سید نصرالله با توجه به بحران گسترده قانونگذاری و سیاسی، ضعف داخلی اسرائیل را تشخیص داده و به همین دلیل شروع به تهدید کرد».

هاآرتص در گزارشش افزود: «سخنان وی با گام‌های عملی در میدان همراه بود؛ گام‌هایی از جمله ورود سامانه‌های پدافند هوایی ایران به لبنان  که برتری نیروی هوایی اسرائیل در آنجا را تضعیف کرد و استقرار ده‌ها نقطه دیده‌بانی حزب‌الله در مرز ما با لبنان».

روزنامه «معاریو» نیز به نوبه خود در مقاله‌ای که طی آن به سخنرانی اخیر سیدحسن نصرالله پرداخته، نوشت: «وی با بحران عمیقی که جامعه اسرائیل را درگیر کرده، آشناست».

این روزنامه تصریح کرد که سخنان دبیرکل حزب‌الله، «ما را نسبت به افشای عدم وجود اجماع لازم برای خدمت مشترک در ارتش و افشای عدم همبستگی اکثریت گروه‌های مختلف جمعیتی در جامعه اسرائیلی در هر جنگی از  آینده تهدید کرد».

روزنامه صهیونیستی معاریو همچنین تصریح کرد که این سخنرانی دوباره «نظریه خانه عنکبوت جامعه اسرائیل» را احیا کرد».

معاریو با بیان اینکه اسرائیلی‌ها خود باعث دراختیارقرار گرفتن این مطالب در اختیار سید حسن نصرالله می‌شوند، خاطرنشان کرد: «هر هفته بحران‌های داخل اسرائیل خطرناک‌تر می‌شود».

سید نصرالله در جشن آزادسازی جنوب لبنان از دست دشمن صهیونیستی در ۲۵ می ۲۰۰۰، رژیم اشغالگر را «ضعیف‌تر از حانه عنکبوت» توصیف کرده بود. این توصیف از آن زمان تا به امروز در حافظه صهیونیست‌ها حک شده که رسانه‌های عبری پس از سخنرانی اخیر دبیرکل حزب‌الله در یادبود «رهبران شهید» دوباره آن را یادآور شدند.

پیش از این نیز، «شبکه ۱۲» رژیم صهیونیستی در گزارش‌های مفصلی به تحلیل ابعاد و آثار سخنرانی «سید حسن نصرالله»، دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در دو هفته گذشته (پنجشنبه، ۱۶فوریه) پرداخته  و نوشته بود: «نصرالله از وضعیت داخلی اسرائیل خوشحال بود…»

«روعی کایس»، خبرنگار شبکه صهیونیستی «کان» نیز در این باره گزارش داد: «نصرالله به طور گسترده به تحلیل اوضاع داخلی اسرائیل پرداخت. این یک وضعیت بی‌سابقه است؛ زیرا دولت احمق اینجا به سمت درگیری در عرصه داخلی و جنگ با فلسطینی‌ها پیش می‌رود، وضعیتی که به منطقه نیز کشیده خواهد شد».

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.