اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

وزیر دفاع ایران: سوریه مهم ترین حلقه محور مقاومت است

  • کد خبر : 25800
  • 04 اسفند 1401 - 21:44
وزیر دفاع ایران: سوریه مهم ترین حلقه محور مقاومت است
فرمانده نیروی هوایی و پدافند ارتش سوریه طی سفری رسمی به تهران، با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اخبار جهادی، سرلشکر صلاح الدین کاسر الغانم، فرمانده نیروی هوایی و پدافند ارتش سوریه با حضور در ستاد وزارت دفاع با امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار با تسلیت درگذشت تعدادی از شهروندان سوریه در حادثه زلزله و با درود به روح پاک همه شهدا به ویژه سردار عزیز شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی مهندس که در مبارزه با تروریسم و برای امنیت مردم سوریه و منطقه جانشان را فدا کردند اظهار داشت:

“شجاعت و استقامت مردم و نیروهای مسلح در برابر گروهای تروریستی بود که ایجاد امنیت و ثبات در سوریه و منطقه شد. الحمدلله در سایه مقاومت و مجاهدت نیروهای مسلح ارتش سوریه در کنار همراهی نیروهای محور مقاومت، سوریه با پشت سر گذاشتن توطئه‌ها، خیانت‌ها، نیرنگ‌ها و هجمه‌ها، اکنون سربلند ایستاده است.”

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه ایران، سوریه را مهم‌ترین حلقه محور مقاومت می‌داند، بیان داشت که تقویت و تحکیم همکاری های نظامی و دفاعی با سوریه را ضروری می‌دانیم چرا که ایران عمق راهبردی سوریه و سوریه عمق راهبردی ایران است.

سرلشکر صلاح الدین کاسر الغانم نیز در این دیدار با تشکر از همدردی و کمک‌های ملت و دولت ایران در حادثه زلزله اخیر این کشور، حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه را حاصل اشتراک هدف، عقیده و مسیر مشترک دانست و افزود:

“ملت و ارتش سوریه همواره قدردان کمک‌ها و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود. آنچه که ما از توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در حوزه هوایی و پدافند هوایی مشاهده کردیم آن بود که جمهوری اسلامی ایران به سرعت در حال پیشرفت است و این موفقیت ها را متعلق به خودمان و جهان اسلام و مسلمانان می‌دانیم.”

جزئیات بیشتری از این دیدار منتشر نشده است اما سفر فرمانده نیروی هوایی و پدافند ارتش سوریه به تهران و دیدار با وزیر دفاع ایران در مقطع کنونی زمانی و با توجه به استمرار حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به سوریه می‌تواند حائز اهمیت باشد. کشور سوریه همواره تحت حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد و علی‌رغم استقرار سامانه‌های پدافندی روسیه در مناطق مختلف سوریه، این حملات هوایی گاهی اوقات با تلفات نظامی و غیرنظامی همراه است.

بیشتر بخوانید:

برگزاری جلسه مقامات ارشد هوایی و پدافندی سوریه با فرماندهان ایرانی، موضوع ارتقا و تقویت سامانه‌های پدافندی ارتش سوریه یا حتی استقرار سامانه‌های بومی ایرانی در مناطق حساس سوریه توسط مستشاران ایرانی را تقویت می‌کند. در این صورت، این اقدام ایران می‌تواند میزان آسیب‌‎پذیری سوریه در برابر حملات هوایی رژیم اسرائیل را کاهش داده و اسرائیلی‌ها را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذارد.

شایان ذکر است در اوایل بهمن ماه نیز سپهبد علی محمود عباس، وزیر دفاع سوریه طی سفری به تهران، با سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.