اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نخست‌وزیر عراق: نیروهای ما خود قادر به برقراری امنیت در عراق هستند

  • کد خبر : 25726
  • 30 بهمن 1401 - 13:41
نخست‌وزیر عراق: نیروهای ما خود قادر به برقراری امنیت در عراق هستند
نخست‌وزیر عراق با اشاره به اینکه روابط این کشور با ایران تاریخی است، تأکید کرد که نیروهای عراقی خود قادر به تأمین امنیت عراق هستند.

به گزارش اخبار جهادی، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق، امروز (یکشنبه)، در حاشیه کنفرانس مونیخ به مسائل مختلفی از جمله حضور نیروهای آمریکایی در عراق پرداخت.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) و شبکه «العهد»، نخست‌وزیر عراق گفت: «ما در تلاش برای اصلاح ساختار اقتصاد هستیم. دولت‌های پیشین از گاز بهره نبردند. این دولت مشکل‌ بیابان‌زایی را جزء اولویت‌های خود قرار داده است.»

محمد شیاع السودانی اضافه کرد: «نیروهای ما توان برقراری امنیت و ثبات در عراق را دارند. ما اصلاح بخش امنیتی را آغاز کرده‌ایم. موضع ما در خصوص عدم نیاز به نیروهای رزمی صریح و آشکار است. فقط به هیأت‌های مشاوره‌دهنده نیاز داریم.»

السودانی ادامه داد: «وجود اردوگاه الهول عاملی نگران‌کننده برای عراق است. ملت عراق بر نظام دموکراتیک پافشاری دارند. قانون نفت و گاز در سال جاری عملی خواهد شد. داعش از نظر نظامی به پایان رسیده است. ما برای استرداد تروریست‌های تحت تعقیب و جلوگیری از تأمین مالی آن‌ها نیازمند کمک جامعه بین‌المللی هستیم. دولت من به منظور مشخص کردن نیازمندی‌ها، مأموریت‌ها در مرحله آتی و مشخص شدن تعداد مستشاران، گفت‌و‌گویی را با ائتلاف بین‌المللی آغاز کرده است.»

وی در بخش دیگری عنوان کرد: «واشنگتن شریک راهبردی عراق است. ما روابط تاریخی با ایران داریم. فساد در عراق تهدیدی است برای طرح‌های توسعه و عمران. ما اصلاح نهادهایی که فاسدان را تحت پیگرد قرار می‌دهد، آغاز کرده‌ایم. ما استرداد پول‌ها و ردیابی افراد تحت‌تعقیب را آغاز کردیم که این برای اولین بار از سال ۲۰۰۳ رخ می‌دهد. بخشی از این فساد، تروریسم را تأمین مالی می‌کند. بستن پرونده آوارگان اولویت دولت است. عراق در شراکت اقتصادی خود پذیرای تمام کشورهاست.»

نخست‌وزیر عراق همچنین اظهار داشت: «ما با کویت روابط تاریخی داریم. تلاش‌هایی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های [کشورهای حاشیه] خلیج [فارس] در جریان است. نقش عراق در نزدیک‌سازی ایران و عربستان سعودی مورد قبول هر دو طرف است و گفت‌و‌گوها از سر گرفته خواهد شد.»

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در حالی این سخنان را مطرح کرده است که چندی قبل، در مصاحبه با رسانه “وال استریت ژورنال” با بیان اینکه نیروهای خارجی همچنان مورد نیاز هستند، از حضور نیروهای آمریکایی در عراق دفاع کرده و جدول زمانی برای خروج آنها تعیین نکرد!

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.