اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله موشکی اسرائیل به سوریه؛ ۵ نفر شهید شدند + ویدیو

  • کد خبر : 25702
  • 30 بهمن 1401 - 10:32
حمله موشکی اسرائیل به سوریه؛ ۵ نفر شهید شدند + ویدیو
در پی حمله موشکی ارتش رژیم صهیونیستی به اهدافی در شهر دمشق و اطراف آن، دستکم پنج نفر شهید و ۱۵ تن دیگر مجروح شدند.

به گزارش اخبار جهادی، بر اساس اطلاعات منبع نظامی سوریه، در ساعت ۰۰:۲۲ یک شنبه به وقت محلی، دشمن اسرائیلی با چند فروند موشک از سمت جولان اشغالی، اهدافی در شهر دمشق و اطراف آن از جمله مناطق مسکونی غیرنظامی را مورد حمله قرار داد و پدافند هوایی اکثر موشک‌ها را ساقط کرد. این حمله منجر به شهادت پنج نفر، مجروح شدن ۱۵ تن دیگر و وقوع خسارات مادی شد.

به گفته منابع محلی، حمله موشکی اسرائیل باعث ایجاد وحشت و ترس در بین ساکنان ساختمان و ساختمان های مجاور شده است. بنا بر گزارش‌ها، این حمله توسط یک موشک هدایت شونده اسرائیلی با ظرفیت تخریب زیاد انجام شده و باعث ریزش جزئی چهار طبقه از ساختمان مورد نظر شد.

در همین رابطه، دکتر عصام الامین، مدیر بیمارستان المواساه دمشق گفت: “چندین نفر از اهالی منطقه کفرسوسه که بر اثر حمله ارتش اسرائیل از ناحیه سر، دست و پا مجروح شده بودند به این بیمارستان منتقل شدند و اقدامات درمانی لازم همچنان ادامه دارد.”

گفتنی است این تجاوز رژیم اسرائیل، اولین تجاوز از این دست پس از زلزله ویرانگر چند روز پیش در این کشور است. این حمله ناجوانمردانه در حالی صورت می‌گیرد که کشور سوریه در پی پیامدهای زلزله ویرانگر با شرایط انسانی سختی مواجه است.

آنچه برخی رسانه‌های منطقه‌ای در خصوص حمله موشکی به منطقه کفرسوسه در دمشق منتشر کردند، صحت ندارد. طبق اطلاعات واصله، ارتش رژیم صهیونیستی، پنج مقر نظامی ارتش سوریه در دمشق و اطراف آن را مورد حمله موشکی قرار داده است و در جریان مقابله پدافند هوایی سوریه با موشک‌های اسرائیلی، یکی از موشک‌های اسرائیلی منحرف شده و در منطقه کفرسوسه سقوط کرده است. تا این لحظه، اخبار منتشر شده در خصوص شهادت تعدادی از فرماندهان ایرانی و محور مقاومت در این حمله تکذیب می‌شود.

ساعاتی پس از حمله موشکی ارتش اسرائیل به دمشق و اطراف آن، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، این حمله را به شدت محکوم کرد و خواستار واکنش فوری، جدی و موثر جامعه جهانی و شورای امنیت نسبت به این تجاوزات شد.

طبق بررسی‌ها، این ۲۴ مین حمله‌ی ارتش رژیم اسرائیل علیه سوریه است که از ابتدای سال ۱۴۰۱ انجام گرفته است.

شایان ذکر است در ۱۲ دی ماه نیز جنگنده‌های اسرائیلی با شلیک موشک از سمت شمال دریاچه طبریه، فرودگاه بین‌المللی دمشق را مورد هدف قرار دادند که طی این حمله دو نظامی سوری شهید و دو تن دیگر مجروح شدند.

بیشتر بخوانید:‌ شهادت دو نظامی سوریه در حمله هوایی رژیم اسرائیل به دمشق

عدم پاسخگویی سوریه و محور مقاومت به حملات مکرر اسرائیل باعث شده است تا این رژیم به بهانه‌های مختلف، اهداف نظامی و غیرنظامی سوریه را مورد حمله قرار دهد. رژیم صهیونیستی تنها در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۲۸ حمله علیه مواضع و پایگاه‌های ارتش سوریه در نقاط مختلف سوریه انجام داده‌ است.

بیشتر بخوانید: اینفوگرافیک: حملات هوایی و موشکی اسرائیل علیه سوریه در سال ۲۰۲۲ میلادی

ویدیویی از رهگیری موشک‌های ارتش اسرائیل توسط پدافند هوایی ارتش سوریه (۱)

ویدیویی از رهگیری موشک‌های ارتش اسرائیل توسط پدافند هوایی ارتش سوریه (۲)

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.