اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین اخبار از درگیری‌های عدن؛ جنوبی‌ها تسلیم عربستان نمی‌شوند!

  • کد خبر : 25672
  • 25 بهمن 1401 - 17:21
آخرین اخبار از درگیری‌های عدن؛ جنوبی‌ها تسلیم عربستان نمی‌شوند!
در پی مقاومت جنوبی‌ها در برابر نیروهای الدرع الوطن و عدم تخلیه پایگاه‌های نظامی عدن، عربستان دستور اعزام نیروهای بیشتر به این شهر را صادر کرد.

به گزارش اخبار جهادی، به دنبال ورود سفیر امارات به عدن و میانجی‌گری وی بین نیروهای الدرع الوطن (سپر وطن) و شورای انتقالی جنوب، تنش در این شهر به طور موقتی متوقف شده است. علیرغم توقف این درگیری‌ها، سران شورای انتقالی جنوب در حال تجمیع نیرو و تجهیزات خود در عدن هستند. در این راستا مختار النوبی، از فرماندهان مسلحین جنوبی تهدید کرده است که با هر نیرویی که بخواهد از دروازه شرقی عدن وارد این شهر شود، مقابله خواهد کرد. همچنین مسلحین جنوبی در حال تلاش برای ورود به منطقه کریتر هستند تا بتوانند کاخ المعاشیق (قصر ریاست جمهوری) را محاصره کنند.
در پی این اقدام، رشاد العلیمی، رئیس شورای ریاست جمهوری دولت مستعفی و ابوزرعه المحرمی، فرمانده نیروهای العمالقه و از اعضای شورای ریاست جمهوری دولت مستعفی برای دور ماندن از تنش‌های عدن روز شنبه ۲۲ بهمن ماه، این شهر را به مقصد ریاض ترک کردند.

در مقابل یکی از فرماندهان حزام الامنی (تابع شورای انتقالی جنوب) به نام اسماعیل الصبیحی به نیروهای الدرع الوطن پیوسته است و موجب تضعیف مواضع جنوبی‌ها در منطقه المنصوره شده است. همچنین چهار نفر از فرماندهان گروهان مسلحین شورای انتقالی جنوب که در العند مستقر بودند، به همراه تعدادی از نیروهای خود از جنوبی‌ها جدا شده و به نیروهای الدرع الوطن پیوسته‌اند. طبق گزارش منابع محلی، علت جدایی این نیروها از شورای انتقالی جنوب این است که حقوق آنها توسط عربستان قطع شده و در مقابل برای فعالیت در مجموعه‌ی الدرع الوطن حقوق آنها به میزان دو برابر پرداخت می‌شود.

نیروهای الدرع الوطن در ۲۳ بهمن ماه، به سمت پایگاه بدر در مدیریت خور مکسر حرکت کرده و از سرهنگ عبدالرحمن عسکر، فرمانده مسلحین جنوبی خواستند تا این پایگاه را تخلیه و به نیروهای الدرع الوطن تحویل دهد اما وی از این درخواست خودداری کرده است. پایگاه بدر یکی دیگر از پایگاه‌های مسلحین جنوبی در مدیریت خور مسکر است که وظیفه تامین امنیت فرودگاه بین المللی عدن را بر عهده دارد.

مقاومت جنوبی‌ها در برابر عدم تسلیم پایگاه‌های نظامی عدن منجر شده تا عربستان سعودی نیروهای بیشتری را از گذرگاه الودیعه در استان حضرموت به عدن اعزام کند. همچنین فرماندهی ائتلاف سعودی به قبایل تابع خود استان ابین دستور داده است تا فرآیند تشکیل نیروهای الدرع الوطن در این استان را تسریع دهند.

با توجه به روند افزایشی تنش‌ها در عدن، احتمال وقوع درگیری بین نیروهای الدرع الوطن و جنوبی‌ها بسیار بالاست. عربستان قصد دارد کنترل کامل عدن از جنوبی‌ها پس بگیرد و سران جنوبی نیز با کمک خواهی از امارات و تهدیدات پوچ از جمله واگذاری عدن به انصارالله و تسلیم کردن جبهات دیگر به آنها و اظهاراتی از این دست، قصد دارند عربستان را از این تصمیم منصرف کنند.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.