اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین اخبار از درگیری‌های نظامی در کرانه باختری، ۲۴ بهمن ۱۴۰۱

  • کد خبر : 25666
  • 24 بهمن 1401 - 13:17
آخرین اخبار از درگیری‌های نظامی در کرانه باختری، ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
در پی حمله نظامیان اسرائیلی به اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری، یک فلسطینی شهید و دو تن دیگر مجروح شدند.

به گزارش اخبار جهادی، نظامیان رژیم صهیونیستی در ۲۳ بهمن ماه با هدف بازداشت جبریل الزبیدی، برادر اسیر زکریا الزبیدی به منطقه جابرات در اردوگاه جنین یورش بردند که در پی آن، درگیری مسلحانه شدیدی بین آن‌ها و نیروهای مقاومت فلسطین به وقوع پیوست. طی این درگیری، قصی رضوان واکد، نوجوان فلسطینی شهید و دو تن دیگر مجروح شدند.

در جریان تبادل آتش میان طرفین، نیروهای مقاومت موفق به سرنگونی یک فروند پهباد ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین شدند. جزئیات بیشتری درباره مأموریت و نوع این پهپاد منتشر نشده است.

دقایقی پس از درگیری، نظامیان رژیم صهیونیستی با محاصره منزل اسیر زکریا الزبیدی، برادر وی را به اسارت گرفته و از این منطقه عقب نشینی کردند.

رزمندگان مقاومت فلسطین در جریان حمله روز گذشته ارتش اسرائیل به اردوگاه جنین، یک فروند پهپاد را جهت شناسایی و رصد لحظه‌ای نظامیان صهیونیست به کارگیری نمودند و این موضوع باعث نگرانی نهادهای امنیتی اسرائیل شده است. مقامات صهیونیست بیم آن دارند که گروه‌های مقاومت، پهپادهای شناسایی را به پهپادهای انتحاری تبدیل کرده و آن‌ها را در میان نظامیان اسرائیلی منفجر کنند.

شایان ذکر است نظامیان اسرائیلی در ۱۷ بهمن ماه نیز به اردوگاه عقبه جبر در اریحا یورش برده و پس از ورود به این اردوگاه، درگیری مسلحانه شدیدی بین آن‌ها و نیروهای مقاومت فلسطین آغاز شد. ساعاتی بعد، رسانه‎های عبری از شهادت پنج تن از نیروهای مقاومت فلسطین در پی یورش نظامیان اسرائیلی به این منطقه خبر دادند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.