اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران + ویدیو

  • کد خبر : 25439
  • 07 بهمن 1401 - 16:20
حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران + ویدیو
بر اثر حمله فرد مسلح ناشناس به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، رئيس تیم امنیتی این سفارت کشته و دو نفر دیگر از کارکنان آن زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، در نتیجه حمله مسلحانه فردی ناشناس به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، در ساعت ۸:۳۰ دقیقه روز جمعه ۷ بهمن ماه، عسگروف اورخان رضوان اوغلو، رئیس تیم امنیتی سفارت کشته و دو نفر از کارکنان آن زخمی شدند. فرد مسلح توسط عوامل امنیتی سفارت دستگیر شده و وضعیت مجروحین مطلوب گزارش شده است.

طبق اظهارات پلیس تهران، فرد مهاجم به همراه دو کودک وارد محل سفارت آذربایجان شده و با سلاح گرم (کلاشنیکف) اقدام به تیراندازی به سمت عوامل امنیتی سفارت کرده است. فرد مهاجم انگیزه خود از این اقدام را مشکلات شخصی و خانوادگی اعلام کرده است. وی در اعترافات اولیه خود گفت:

فروردین ماه امسال همسرم به سفارت آذربایجان به تهران مراجعه کرده و دیگر به منزل مراجعه نکرده است. در مراجعات مکرر به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران هیچ پاسخی از آنها دریافت نمی‌کردم و تصور می‌کردم همسرم در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران حاضر است و حاضر به دیدار با من نیست. امروز صبح تصمیم گرفتم با اسلحه کلاشنیکفی که از قبل تهیه کرده بودم به سفارت مراجعه کنم.

وزارت خارجه ایران، روسیه و ترکیه با صدور بیانیه‌هایی ضمن ابراز تسلیت به همتای آذربایجانی، این حادثه را محکوم کردند.

وزارت خارجه آذربایجان نیز با متهم کردن ایران به بی توجهی به درخواست‌های باکو برای افزایش امنیت سفارت این کشور در تهران، از ایران انتقاد کرده و اقدامات کمپین ضد آذربایجانی در ایران را در شکل گیری این حادثه موثر دانست. آیخان حاجی زاده، رئیس اداره مطبوعاتی وزارت امور خارجه آذربایجان نیز در گفت‌وگو با یک خبرگزاری ترکیه‌ای، آمادگی دولت الهام علی اف را برای تخلیه و تعلیق فعالیت سفارت آذربایجان در تهران اعلام کرد. آیخان حاجی زاده، رئیس اداره مطبوعاتی وزارت امور خارجه آذربایجان در گفت‌وگو با یک خبرگزاری ترکیه‌ای، آمادگی دولت الهام علی اف برای تخلیه و تعلیق فعالیت سفارت آذربایجان در تهران را اعلام کرد.

ویدیو: تصاویر اولیه از محل حادثه در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران
ویدیو: لحظه ورود فرد مسلح به داخل سفارت آذربایجان
گفتگوی عوامل سفارت جمهوری آذربایجان با سرتیپ حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25439

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.