اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بازسازی و آغاز به کار فرودگاه نظامی جراح در حلب

  • کد خبر : 25379
  • 03 بهمن 1401 - 19:17
بازسازی و آغاز به کار فرودگاه نظامی جراح در حلب
ارتش سوریه به کمک نیروهای ارتش روسیه، فرودگاه نظامی الجراح واقع در استان حلب را بازسازی و به طور رسمی وارد چرخه عملیات کرد.

به گزارش اخبار جهادی، ارتش سوریه با کمک نیروهای ارتش روسیه موفق شد تا فرودگاه نظامی “الجراح” معروف به “کشیش” در منطقه منبج واقع در شرق حلب را پس از چند سال به طور مجدد فعال کند.

پس از برگزاری مراسم افتتاحیه در این فرودگاه با حضور نیروهای ارتش روسیه و لشکر ۲۵ نیروهای ویژه سوریه، ارتش روسیه، دو فروند بالگرد کاموف Ka-52، یک فروند بالگرد Mi-8 و چند سامانه بوک ام۲ (Buk M2) و پانتسیر-اس (Pantsir-S) را به جهت تقویت پدافند هوایی و حفاظت از هواگردها، در این فرودگاه مستقر کرد.

پیش‌تر، برخی رسانه‌های نزدیک به مسلحین ادعا کرده بودند که این فرودگاه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار شده تا به عنوان یک مرکز آموزشی پهپادی مورد استفاده قرار گیرد اما با توجه به اطلاعات و اسناد موجود، این ادعا تکذیب می‌شود.

فرودگاه نظامی الجراح در سال ۲۰۱۳ پس از دو ماه محاصره و مقاومت ارتش سوریه، در نتیجه به کنترل مسلحین احرار الشام درآمد و در اوایل سال ۲۰۱۴ گروه تروریستی داعش پس از درگیری با مسلحین احرار الشام، بر این فرودگاه مسلط شد. سرانجام در ماه می ۲۰۱۷، نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی ارتش روسیه، تروریست‌های داعش را شکست داده و بر فرودگاه الجراح مسلط شدند.

بیشتر بخوانید: فرودگاه نظامی «الجراح» در حومه حلب + تصاویر

شایان ذکر است فرودگاه الجراح مشرف بر دو شهر راهبردی دیرحافر و مسکنه می‌باشد و حلقه اتصالی بین مناطق شرقی و غربی حلب است. فاصله بسیار کم این فرودگاه با مناطق تحت تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) نیز از دیگر ویژگی‌های این فرودگاه می‌باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، احتمال می‌رود پس از آغاز عملیات جدید ارتش ترکیه در مناطق شمال سوریه، فرودگاه الجراح نقش پررنگی را در مقابله احتمالی ارتش سوریه با حملات ترکیه ایفا کند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.