اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

طالبان: داعش در حال اعزام هفت هزار نیرو از پاکستان به شمال افغانستان است!

  • کد خبر : 25313
  • 26 دی 1401 - 20:58
طالبان: داعش در حال اعزام هفت هزار نیرو از پاکستان به شمال افغانستان است!
لشکر ۲۰۳ منصوری طالبان اعلام کرد که گروه تروریستی داعش در حال آموزش دستکم هفت هزار نیرو در خاک پاکستان و اعزام آنها به شمال افغانستان است.

به گزارش اخبار جهادی، مولوی محمد آصف ذاکر، فرمانده تیپ دوم (تیپ مرزی) لشکر ۲۰۳ منصوری در ۲۲ دی ماه، طی نامه‌ای به بخش اطلاعات و دیگر بخش های این لشکر اعلام کرد که گروه تروریستی داعش در حال برنامه ریزی برای اعزام هفت هزار نیروی جدید به استان‌های شمالی افغانستان است. این افراد در ایالت خیبرپختونخوا آموزش دیده و به صورت انفرادی و گروهی به داخل افغانستان منتقل خواهند شد.


لشکر ۲۰۳ طالبان همچنین اعلام کرد، اعضای داعش به رهبری شخصی پاکستانی به نام “مسلم کوت وال” در مراکز آموزشی ساخته شده در مناطق کوهستانی تیرا ریشگل، کوکو خیل، اوبیجر و گنده غری واقع در ایالت خیبرپختونخوا، دوره‌های آموزشی عقیدتی-جهادی را تکمیل کرده‌اند. این افراد قرار است از طریق شهرستان اَزره در استان لوگر، شهرستان جاجی در استان پکتیا، شهرستان علیشنگ در استان لغمان و نقاطی در استان ننگرهار وارد افغانستان شوند و سپس به منظور نبرد با طالبان به استان‌های شمالی افغانستان بروند.

در پی این گزارش، طالبان به تمامی مسلحین تیپ دوم لشکر ۲۰۳ منصوری دستور داده است تا همه افراد را هنگام ورود به افغانستان در مرزهای استان های ننگرهار، لوگر، پکتیا و لغمان به دقت بازرسی نمایند و اجازه ورود اعضای داعش را به افغانستان ندهند.

لازم به ذکر است پایگاه اصلی لشکر ۲۰۳ منصوری طالبان در حومه‌ی فرودگاه شهر گردیز، مرکز استان پکتیا قرار دارد. این لشکر مسئول تامین امنیت در مناطق جنوب شرقی افغانستان است و تیپ دوم آن مسئولیت حفاظت از خط مرزی دیورند (مرز افغانستان با پاکستان) را به عهده دارد. این پایگاه در ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۱ مورد حمله پهپادهای ناشناس (احتمالا آمریکا) قرار گرفته بود.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.