اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آغاز به کار رسمی رئیس جدید ستاد کل ارتش اسرائیل

  • کد خبر : 25302
  • 26 دی 1401 - 21:40
آغاز به کار رسمی رئیس جدید ستاد کل ارتش اسرائیل
مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، با معرفی هرتزی هالوی، به عنوان ۲۳ مین رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه روسای ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۶ دی ماه، با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، یوآف گالانت، وزیر جنگ، هرتزی هالوی، ریاست جدید ستاد کل ارتش و آویو کوخاوی، رئیس پیشین ستاد کل ارتش این رژیم برگزار شد و هالوی با ارتقا به درجه ژنرالی به عنوان رئیس جدید ستاد کل ارتش اسرائیل فعالیت خود را آغاز کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل در این مراسم مدعی شد: “ما برای جلوگیری از رسیدن سلاح‌های ایران به سوریه تلاش خواهیم کرد. ما به هدف قرار دادن مواضع ایران در سوریه ادامه خواهیم داد. با تهدیدات ایران به طور جدی برخورد خواهیم کرد و از دستیابی آنها به سلاح اتمی جلوگیری می‌کنیم.”

یوآف گالانت، وزیر جنگ اسرائیل نیز در این مراسم گفت: “احتمال تقابل با گروه‌های مقاومت در لبنان و نوار غزه امکان‌ پذیر است و همیشه این احتمال وجود دارد. همچنین تشدید تنش در کرانه باختری نیز ممکن است.”

رئیس جدید ستاد کل ارتش اسرائیل طی سخنانی در ادامه این مراسم اظهار داشت: “هنوز تهدیدهای متعددی که سرآغاز آن با مشکل ایران است و از مرزهای شمالی تا کرانه باختری و نوار غزه، علیه اسرائیل وجود دارد و ارتش مسئول حل و فصل کردن آنهاست. واکنش ما به تهدیدها، در عملکرد نیروهای امنیتی، توانمندی‌های پیشرفته بازدارندگی و سطح بالای آمادگی منعکس شده است. دشمنان ما باید بدانند که می‌دانیم چه کاری کنیم و آماده انجام بیشتر از چیزی هستیم که حرفش را می‌زنیم.”

وی گفت: “ما ارتش را برای جنگ در جبهه‌های دور و عرصه‌های نزدیک آماده می‌کنیم، ارتش را متحد و دور از دخالت‌های دیگران که از حوزه امنیتی نیستند، نگه می‌داریم.”

شایان ذکر است بنی گانتز، وزیر جنگ پیشین رژیم اسرائیل در شهریور ماه، پس از ارزیابی گزینه‌های پیشنهادی ریاست ستاد کل ارتش، “هرتزی هالوی” را به عنوان رئیس جدید ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی معرفی کرد. هرتسی هالوی یک سرلشکر ۵۴ ساله اسرائیلی و دارای مطالعات آکادمیک در رشته فلسفه است که از ۱۱ جولای ۲۰۲۱ مسئولیت معاونت ستاد کل ارتش اسرائیل را برعهده داشته است. در سوابق وی مسئولیت‌هایی چون مدیریت سازمان ضداطلاعات ارتش (امان)، فرماندهی واحد چتربازان و واحدهای ویژه ارتش اسرائیل دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: رئیس جدید ستاد کل ارتش اسرائیل کیست؟

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.