اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

گزارشی از ترس‌ها و چالش‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 25190
  • 18 دی 1401 - 20:28
گزارشی از ترس‌ها و چالش‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی
یک مقام ارشد نظامی صهیونیست در گزارشی ضمن اشاره به مشکلات و چالش‌های جدی ارتش رژیم صهیونیستی، تصریح کرد که طرح‌های رئیس ستاد مشترک ارتش تل‌آویو موجب آسیب جدی به نظامیان شده است.

به گزارش اخبار جهادی، پایگاه خبری اسرائیلی «کیبا» به نقل از یک مقام ارشد نظامی صهیونیست گزارش داد که برنامه‌های «آویو کوخاوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش تل‌آویو موجب آسیب جدی به نظامیان شده و انتقاداتی از طرح برای تبدیل نیروهای اشغالگر به «ارتشی جنگاور، موثر و مبتکر» وجود داشته است.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، این مقام نظامی صهیونیست فاش کرد: «ما دارای حداقل تعداد نیرو نظامی در مواجهه باتهدیدات هستیم؛ تهدیداتی که پیچیده‌تر از چالش‌های هستند که ما در سال‌های اخیر با آن مواجه بوده‌ایم».

او در ادامه تصریح می‌کند: «اسرائیل ممکن است در آینده با یک نبرد سنگین همراه با چالش‌های داخلی روبه‌رو شود که در آن هر مبارزی ممکن است در خود احساس کمبود کند». این افسر صهیونیست همچنین از افشای یک حمله توسط نیروی هوایی رژیم در عمق خاک سوریه توسط کوخاوی انتقاد کرده و از پیام آن متعجب بوده است.

مقام صهیونیست در ادامه گفت: «آیا آن‌ها نمی‌دانند که ما به کامیون‌ها حمله می‌کنیم؟ با این حال، آن‌ها تصمیم گرفتند آن را مخفی نگه دارند. ما در سوریه در حال دستیابی به اهداف هستیم؛ اما در لبنان بی سر و صدا کارخانه ایجاد می‌کنند و به تولید و ساخت موشک‌های دقیق و دوربرد ادامه می‌دهند و ما پاسخی نمی‌دهیم».

وی در ادامه درباره قدرت نظامی لبنان در مقابل تل‌آویو تصریح کرد: زمانی که موشک‌های دقیق در دست داشته باشند، مختصات جنگ فرق خواهد کرد؛ حفظ نیروهای ذخیره در ارتش اهمیت بسیاری دارد و بر آن تاکید می‌کنم؛ زیرا باور به اینکه جنگ با پیروزی سریع خاتمه می‌یابد یک توهم است.

افسر صهیونیست در بخش دیگری از اظهارات خود ضمن ابراز نگرانی خود درباره کاهش تعداد نیروهای ذخیره در ارتش تل‌آویو، اذعان کرد: ده‌ها هزار نیروی ذخیره بیکار شده و تعداد نظامیان در تیپ‌ها و لشکرهای ارتش کاهش پیدا کرده‌اند؛ علاوه‌بر این، خلأیی در کارایی اورژانس‌ها وجود دارد و کمبود قطعات یدکی مشکلاتی به وجود آورده‌اند.

رسانه‌های عبری پیش از این از آمار بالای فرار از خدمت سربازی بین اقشار جوان ساکن سرزمین‌های اشغالی خبر داده و خاطرنشان کردند که این موضوع «یک تهدید راهبردی برای ارتش اسرائیل است که تقریباً مورد بحث قرار نگرفته است».

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.