اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جنبش عراقی در حال آمادگی برای تظاهرات مقابل سفارت آمریکا در بغداد

  • کد خبر : 25149
  • 11 دی 1401 - 17:01
جنبش عراقی در حال آمادگی برای تظاهرات مقابل سفارت آمریکا در بغداد
عضو هیأت هماهنگ‌کننده گروه موسوم به «جنبش مردمی برای کمربند و جاده» در عراق با اشاره به مداخله آمریکا در امور اقتصادی عراق گفت که این جنبش در حال آمادگی برای تظاهرات مقابل سفارت آمریکاست.

به گزارش اخبار جهادی، «حسین علی الکرعاوی» عضو هیأت هماهنگ‌کننده گروه موسوم به «جنبش مردمی برای کمربند و جاده» در عراق، امروز (یکشنبه)، خبر داد که این جنبش در حال آماده شدن برای تظاهرات مقابل سفارت آمریکا در پاسخ به مداخلات واشنگتن در امور این کشور است.

الکرعاوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» در این باره گفت: «جنبش مردمی برای کمربند و جاده در مرحله آمادگی برای تظاهرات مقابل سفارت شرارت آمریکا به سر می‌برد تا عدم دخالت آمریکا در مقاصد اقتصادی عراق و توافقات را خواستار شود؛ توافقاتی که می‌تواند عراق را بسازد».

وی در ادامه اضافه کرد که این «جنبش مردمی از مردم عراق می‌خواهد در تظاهرات احتمالی برای نجات باقیمانده منابع و ساخت آینده نسل‌های آینده به خیابان‌ها بیایند».

حسین علی الکرعاوی در عین حال اشاره کرد: «زمان تظاهرات پس از هماهنگی با نمایندگان مستقل، احزاب مستقل و اتحادیه‌ها مشخص خواهد شد».

او در پایان اظهارات خود همچنین از نمایندگان مستقل پارلمان عراق خواست که برای جلوگیری از اطاعت برخی احزاب سیاسی عراق و رهبران آن‌ها از دولت آمریکا، جلسه‌ای تشکیل بدهند.

منابع عراقی پیش از این گزارش داده بودند که دولت آمریکا با اتخاذ اقداماتی اقتصادی منجر به کاهش ارزش پول عراق برابر دلار شده است.

«مصطفی جبار سند» نماینده پارلمان عراق با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه فیسبوک به این مسئله اشاره کرد و گفته بود که آمریکا با اقداماتی که اخیرا علیه عراق اتخاذ کرده، سه پیام ضمنی برای دولت جدید بغداد ارسال کرده است.

او در ادامه با اشاره ضمنی به کنترل درآمدهای نفتی عراق از سوی آمریکا افزوده بود:‌ «پیام نخست با عدم ارسال پول عراق به دلار بود -به‌رغم آنکه زمان پرداخت سر رسیده بود.»

سند گفته بود که پیام دوم آمریکا برای دولت جدید عراق «حذف چهار بانک عراقی (بانک الاوسط، القابض، الانصاری و آسیا) از بازار ارز بود؛ اقدامی که فروش ارزی بانک مرکزی را به یک سوم کاهش داد و به افزایش قیمت در بازار موازی انجامید».

این نماینده پارلمان عراق همچنین در ادامه سخنان خود در ارتباط با پیام سوم اقدامات آمریکا برای دولت جدید عراق بیان کرده بود: «پیام سوم، سنگ‌اندازی در فرایند خرید گاز و انرژی از جمهوری اسلامی [ایران] بود که از طریق جلوگیری از پرداخت [بدهی‌ها به ایران] صورت گرفت؛ به‌نحوی که میزان [بدهی] انباشته‌شده در حساب TBI کشور همسایه ایران به ۱۰ میلیارد دلار رسید و آمریکا از حواله آن به این کشور همسایه جلوگیری کرد مگر پس از آنکه عراق به پلتفرمی برای همکاری با آن‌ها به توافق می‌رسید».

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.