اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

وزرای دفاع سوریه و ترکیه برای اولین بار پس از ۱۱ سال دیدار کردند

  • کد خبر : 25121
  • 07 دی 1401 - 20:05
وزرای دفاع سوریه و ترکیه برای اولین بار پس از ۱۱ سال دیدار کردند
وزارت دفاع اعلام کرد که وزیر دفاع و رئیس سازمان اطلاعات این کشور با همتایان سوری و روسی خود در مسکو دیدار کرده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، وزارت دفاع ترکیه، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «حلوصی آکار» وزیر دفاع و «هاکان فیدان» رئیس سازمان اطلاعات این کشور با وزرای دفاع روسیه و سوریه و همچنین رؤسای سازمان‌های اطلاعات این دو کشور در مسکو دیدار و رایزنی کرده‌اند.

طبق اعلام وزارت دفاع ترکیه، سه طرف در این دیدار بحران سوریه، مشکلات آوارگان سوری، جنگ مشترک با سازمان‌های تروریستی را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه در ادامه اضافه کرد که سه طرف بر تداوم نشست‌های سه‌جانبه به منظور تضمین ثبات سوریه و منطقه و حفظ آن توافق کرده‌اند.

براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، پس از یازده سال، این اولین بار است که وزرای دفاع سوریه و ترکیه در مسکو با یکدیگر دیدار می‌کنند.

این دیدار در حالی برگزار شده است که «رجب طیب اردوغان»‌ رئیس جمهور ترکیه اخیرا در اظهاراتی گفت که خواستار دیدار سه‌جانبه با «بشار اسد» و «ولادیمیر پوتین» همتایان سوری و روسی خود است.

اردوغان که حین بازگشت از ترکمنستان با خبرنگاران گفت‌و‌گو می‌کرد، اشاره کرد که به پوتین پیشنهاد داده تا سازوکاری را با روسیه و سوریه برای تسریع مسیر دیپلماتیک تدوین کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25121

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.