اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شورای اسلامی انسجام مقاومت در برابر طالبان اعلام موجودیت کرد

  • کد خبر : 25113
  • 07 دی 1401 - 16:01
شورای اسلامی انسجام مقاومت در برابر طالبان اعلام موجودیت کرد
محمد اسماعیل خان، فرمانده جهادی و از سران حزب جمعیت اسلامی، به همراه جمعی از فرماندهان میدانی افغانستان “شورای اسلامی انسجام مقاومت در برابر طالبان” را در ایران تشکیل داد.

به گزارش اخبار جهادی، محمد اسماعیل خان، از سران حزب جمعیت اسلامی افغانستان و فرمانده جهادی پرنفوذ در غرب افغانستان پس از مدت‌ها رایزنی با جمعی از فرماندهان جهادی در استان‌های مختلف افغانستان و فرماندهان ارتش در حکومت پیشین، شورای جدیدی را تحت عنوان “شورای اسلامی انسجام مقاومت در برابر طالبان” ایجاد کرد. این شورا در ۱ دی ماه با مدیریت و هماهنگی محمدطاها صادق، فرزند اسماعیل خان و در خانه وی در شهر مشهد، مرکز استان خراسان رضوی تشکیل شده است.

اسماعیل خان در نشست اعلام موجودیت این شورا بر مبارزه مسلحانه ضد طالبان تاکید کرده و گفت: «صفوف مبارزه مسلحانه در برابر طالبان را باید انسجام دهیم.»
وی همچنین از تمامی رهبران و شخصیت های مخالف طالبان دعوت کرد تا زیر یک پرچم جمع شده و برای آزادی حوزه غربی افغانستان از اشغال طالبان به مبارزه مسلحانه با این گروه بپردازند.
وی در این نشست، کریم خلیلی و محمد محقق از رهبران سیاسی افغانستان و بزرگان قوم هزاره را به عملکرد ضعیف در برابر طالبان متهم کرد و گفت که چرا این رهبران در وضعیت بحرانی کنونی در میان جامعه هزاره و اهل تشیع افغانستان ساکن در ایران حضور ندارند؟

اسماعیل خان پس از سقوط هرات بدست طالبان، به شهر مشهد سفر کرد و فعالیت‌های خود ضد طالبان را از ایران پیگیری کرد. وی از اسفند ماه سال گذشته با جریان ها و شخصیت های دیگر سیاسی افغانستان برای تشکیل جبهه متحد علیه طالبان به برگزاری جلسه و رایزنی پرداخته است.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.