اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رایزنی عراق و آلمان برای برچیدن اردوگاه خانواده‌های داعشی در سوریه

  • کد خبر : 25023
  • 23 آذر 1401 - 21:28
رایزنی عراق و آلمان برای برچیدن اردوگاه خانواده‌های داعشی در سوریه
مشاور امنیت ملی عراق و همتای آلمانی او درباره برچیدن اردوگاه «الهول» که صدها خانواده داعشی در آن زندگی می‌کنند، رایزنی کردند.

به گزارش اخبار جهادی، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق و «یانس بلوتنر» همتای آلمانی او، امروز (چهارشنبه)، در بغداد درباره همکاری‌ اطلاعاتی دو کشور و برچیدن اردوگاه «الهول» گفت‌و‌گو کردند.

بنابر گزارش پایگاه خبری شبکه «السومریه نیوز» به نقل از دفتر مشاور امنیت ملی عراق، الاعرجی و مشاور امنیت ملی آلمان درباره تداوم همکاری‌ها و هماهنگی‌های دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و تبادل اطلاعات به‌ویژه در زمینه امنیتی و اطلاعاتی گفت‌و‌گو کرده‌اند و همچنین پرونده اردوگاه «الهول» در مرز سوریه و عراق و لزوم برچیده شدن این اردوگاه را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

طبق این بیانیه، الاعرجی در این دیدار اظهار داشت: «دولت عراق قصد تداوم همکاری و شراکت با جامعه بین‌الملل و حمایت از راه‌های [برقراری] ثبات و امنیت در منطقه و جهان را دارد و بار دیگر تأکید می‌کند که تروریسم همچنان خطری واقعی به شمار می‌آید و لاجرم برای ریشه‌کن کردن آن، همکاری جامعه بین‌الملل نیاز است.»

مشاور امنیت ملی آلمان نیز در مقابل بیان کرد که آلمان از «رویکرد دولت عراق و تلاش‌های این کشور برای حفظ امنیت و ثبات منطقه حمایت می‌کند» و «برای همکاری با عراق در زمینه پرونده اردوگاه الهول در سوریه و تسریع بستن این پرونده آمادگی دارد.»

اردوگاه الهول که تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد سوریه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (اس دی اف) قرار دارد، در شرق سوریه و در فاصله کمتر از ده کیلومتری مرز عراق واقع است.

ده‌ها هزار نفر در این اردوگاه زندگی می‌کنند که اکثرشان را زنان و کودکان اعضای داعش تشکیل می‌دهند. براساس گزارش منابع خبری، افرادی با تابعیت ۵۴ کشور مختلف در این اردوگاه حضور دارند.

پایان پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.