اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله هوایی رژیم اسرائیل به نوار غزه + تصاویر و ویدیو

  • کد خبر : 24982
  • 13 آذر 1401 - 11:16
حمله هوایی رژیم اسرائیل به نوار غزه + تصاویر و ویدیو

ارتش اسرائیل در پاسخ به حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک صهیونیست‌نشین ناحل عوز، اهدافی را در نوار غزه مورد حمله قرار داد.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از تحولات جهان اسلام، بامداد امروز، پس از حمله راکتی شب گذشته مقاومت فلسطین به شهرک صهیونیست‌نشین ناحل عوز در شرق غزه، ارتش اسرائیل تصمیم گرفت اهدافی را در نوار غزه هدف حمله قرار دهد.

جنگنده‌های رژیم اسرائیل پایگاه قادسیه متعلق به کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در غرب خان یونس، یک زمین کشاورزی در شرق گذرگاه رفح و یک برجک دیده‌بانی متعلق به مقاومت فلسطین در شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را با شلیک چند فروند موشک هدف حمله قرار دادند. این حملات تلفات جانی نداشته است.

پس از این حملات، کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: “پدافند هوایی مقاومت با جنگنده‌های اسرائیلی در جریان حملات بامداد امروز به نوار غزه مقابله کرده و به سمت آن‌ها آتش گشوده است.”

با توجه به ویدیوهای منتشر شده، به نظر می‌رسد نیروهای مقاومت فلسطین از دوش‌پرتاب سام۷ (SAM-7) جهت دفع حملات جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه استفاده کرده‌اند. این چهارمین بار است که مقاومت فلسطین از این سلاح جهت هدف قرار دادن هواگردهای اسرائیلی استفاده می‌کند. پیش‌تر در تاریخ ۱۲ دی ۱۴۰۰، ۳۰ فروردین و ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ نیز رزمندگان مقاومت فلسطین از دوش‌پرتاب سام۷ جهت مقابله با بالگردها و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در آسمان نوار غزه استفاده کردند.

بر اساس اعلام شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، ارتش اسرائیل در واکنش به شلیک مستقیم دوش‌پرتاب سام۷ به سمت جنگنده‌های اسرائیلی در نوار غزه، یکی دیگر از پایگاه‌های حماس را بمباران کرد.

در همین رابطه، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حملات بامداد امروز، یک مرکز تولید راکت حماس، یک تونل و یک پایگاه نظامی متعلق به مقاومت فلسطین را مورد هدف قرار داده است.

شایان ذکر است برخی رسانه‌های عبری، سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش حماس را مسئول شلیک راکت از نوار غزه به سوی مناطق اشغالی معرفی کرده‌اند. آنها بر این باورند که سرایا القدس در پاسخ به شهادت دو تن از فرماندهان مقاومت در جنین توسط نظامیان اسرائیلی، این اقدام را انجام داده است.

ویدیوی منتشر شده توسط ارتش اسرائیل از حمله هوایی بامداد امروز به جنوب نوار غزه
شلیک موشک زمین به هوای مقاومت به سمت جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان غزه

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.