اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ارتش جمهوری آذربایجان باردیگر آتش‌بس با ارمنستان را نقض کرد

  • کد خبر : 24945
  • 18 آبان 1401 - 18:16
ارتش جمهوری آذربایجان باردیگر آتش‌بس با ارمنستان را نقض کرد
وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که ارتش جمهوری آذربایجان مواضع ارمنستان در بخش شرقی مرز بین دو کشور را هدف قرار داده است.

به گزارش اخبار جهادی، وزارت دفاع ارمنستان روز چهارشنبه گزارش داد که ارتش جمهوری آذربایجان شبانه روز گذشته مواضع ارمنستان در بخش شرقی مرز بین دو کشور را هدف قرار داده است.

به نوشته خبرگزاری «پان آرمنیان» وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که وضعیت خطوط مرزی صبح چهارشنبه نسبتا باثبات بود.

وزارت دفاع ارمنستان ادعای باکو مبنی بر این که این نیروهای ارمنستانی بودند که سه شنبه شب به سمت مواضع این کشور تیراندازی کردند را رد کرد.

در ادامه تنش مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان طرفین روز دوشنبه نیز همدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند.

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که نیروهای مسلح باکو با سلاح‌های مختلف به سمت مواضع این کشور تیراندازی کردند.

جنگ در قره‌باغ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۵۰۰ کشته از نظامیان دو طرف در پی داشت که با توافقنامه‌ای تحت نظارت روسیه به طور نسبی پایان یافت و ارمنستان از ادعای خود برای تملک اراضی که از دهها سال پیش در اختیار خود داشت، عقب‌نشینی کرد و روسیه نیز ۲۰۰۰ نیروی برای نظارت بر روند آتش‌بس به منطقه فرستاد.

در جبهه دیپلماتیک نیز وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان روز سه شنبه در شهر «واشنگتن دی سی» پایتخت آمریکا درباره معاهده صلح احتمالی دیدار و گفت‌وگو کردند.

وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره موارد موجود در معاهده صلح احتمالی نظرات مشترک داشتند و اذعان کردند که طیفی از مسائل وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود.

در بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در این زمینه آمده است: «هردو طرف بر تعهدات سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان در دیدارهای خود در “سوچی” تاکید کردند.»

«جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه آذربایجان و «آرارات میرزویان» همتای ارمنستانی وی با ابراز قدردانی از میزبانی آمریکا توافق کردند مذاکرات خود را تسریع بخشند و نشست دیگری را دهفته‌های آینده برگزار کنند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز حمایت ایالات متحده را از استقلال و تمامیت ارضی دو کشور اعلام کرد. در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا ادعا شده است: «گفت‌وگوی مستقیم بهترین راه برای رسیدن به صلح واقعی و پایدار است. ایالات متحده به عنوان یک دوست برای ارمنستان و جمهوری آذربایجان، متعهد به انجام هرکاری است که در توان دارد.»

پایان پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24945

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.