اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ساخت پایگاه نظامی جدید در شمال شرق سوریه توسط آمریکا

  • کد خبر : 24872
  • 13 شهریور 1401 - 11:59
ساخت پایگاه نظامی جدید در شمال شرق سوریه توسط آمریکا
ائتلاف آمریکایی یک پایگاه نظامی جدید در نزدیکی روستای النقاره در حومه‌ی شهر قامشلی ایجاد کرده است.

به گزارش اخبار جهادی، ائتلاف آمریکایی در ادامه اقدامات تجاوزگرانه خود در سوریه، یک پایگاه نظامی جدید در روستای النقاره در سه کیلومتری جنوب غرب شهر قامشلی واقع در استان حسکه احداث کرد. پس از دو پایگاه نظامی ائتلاف آمریکایی در روستای هیمو و منطقه تل فارس، این سومین پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در اطراف شهر قامشلی می‌باشد.

با توجه به اینکه پایگاه تازه تاسیس در النقاره و پایگاه تل فارس در نزدیکی فرودگاه قامشلی قرار دارند، ائتلاف آمریکایی قادر است بر تحرکات نظامیان روسیه در این فرودگاه به خوبی اشراف داشته و تحرکات آنها را رصد کند.

طی چند سال اخیر، ارتش روسیه رادارها، سامانه‌های پدافند هوایی، انواع جنگنده، بالگردها و سایر تجهیزات نظامی را در این پایگاه مستقر کرده و در واقع فرودگاه قامشلی را به پایگاه اصلی خود در شمال شرق سوریه تبدیل کرده است.

تحرکات نیروهای روسیه در قامشلی و موضوعات دیگری همچون افزایش اشرف آمریکایی‌ها بر تحرکات نیروهای روسیه در سایه تقابل پنهان روسیه و آمریکا در سوریه باعث شده است تا ائتلاف آمریکایی اقدام به ساخت یک پایگاه نظامی جدید در نزدیکی فرودگاه قامشلی کند.

ائتلاف آمریکایی طی ماه‌های گذشته با احداث پایگاه‌های جدید و استقرار تجهیزات بیشتر از جمله سلاح‌های سنگین، حضور خود را در شمال شرق سوریه گسترش داده است. به طور رسمی، ایالات متحده مدعی است که کمتر از هزار نظامی آمریکایی در سوریه حضور دارند اما به نظر می‌رسد اعداد و ارقام واقعی بیش از این تعداد باشد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24872

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.