اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

توقیف و رهاسازی شناور بدون سرنشین آمریکایی توسط سپاه پاسداران در خلیج فارس + ویدیو

  • کد خبر : 24805
  • 09 شهریور 1401 - 12:49
توقیف و رهاسازی شناور بدون سرنشین آمریکایی توسط سپاه پاسداران در خلیج فارس + ویدیو
در ۸ شهریور ماه، یک فروند شناور بدون سرنشین آمریکایی توسط کشتی پشتیبانی نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس کنترل و یدک و پس از مدتی رهاسازی شد.

به گزارش اخبار جهادی، بر اساس اظهارات مقامات رسمی، ارتباطات ناوبری این شناور بدون سرنشین با مرکز کنترل قطع شده بود و سپاه با هدف ایمن‌سازی مسیر کشتی‌رانی در خلیج فارس اقدام به توقیف آن کرد و در نهایت با حضور ناوچه آمریکایی یواس‌اس تاندربولت در منطقه و توجیه شدن به مسائل امنیتی و ناوبری بدون خطر، شناور بدون سرنشین آمریکایی رها شد.

هرچند که گفته می‌شود “قطع ارتباط و سرگردانی شناور بدون سرنشین آمریکایی در خلیج فارس” علت اصلی توقیف آن توسط سپاه باشد، با این حال به نظر می‌رسد ارتباطات ناوبری این شناور به‌دلیل جنگ الکترونیک سپاه قطع و سپس در اقدامی زیرکانه، این دارایی ارزشمند توقیف شده باشد.

ذکر این نکته ضروری است که ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا از سال گذشته، یک کارگروه جدید موسوم به کارگروه ۵۹ را با هدف ایجاد “ناوگان شبکه‌ای” در منطقه غرب آسیا مستقر کرده است. ادغام سریع سامانه‌های بدون سرنشین پیشرفته با عملیات‌های دریایی و کرانه‌ای در مناطق تحت کنترل ناوگان پنجم آمریکا شامل خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان، تنگه باب‌المندب، دریای سرخ، کانال سوئز و بخش‌هایی از اقیانوس هند، از جمله وظایف اصلی این گروه است.

هدف اصلی از ورود شناورهای بدون سرنشین و یا اصطلاحاً “قایق‌های پهپادی” آمریکا به خلیج فارس نیز، افزایش قدرت رزمی و بازدارندگی دریایی فشرده و با ریسک کم برای نیروی دریایی آمریکا در آب های جنوبی ایران است. شناورهای بدون سرنشین روی آب و زیرآبی می‌توانند توانمندهای ارزشمند متعددی را فراهم کنند. این توانمندی‌ها خصوصاً در آب‌های کم‌عمق خلیج فارس برای مقابله با سامانه‌های جنگ مین، زیردریایی‌های کوچک و قایق‌های تندرو ایران بسیار مهم هستند.
در نتیجه، حضور این سامانه ها در خلیج فارس برای ایران دارای یک سری خطرات و همچنین یک سری فواید است! تسخیر نمونه های پیشرفته و مورد نیاز از شناورهای بدون سرنشین آمریکایی، مشخصاً در تکمیل پروژه های ناتمام شناورهای بدون سرنشین ایرانی تاثیر به سزایی خواهد داشت و دست برتر ایران در آب های خلیج فارس حفظ خواهد شد.

ویدیوی منتشر شده از سوی آمریکایی‌ها در رابطه با این حادثه

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24805

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.