اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ویدئوی هشدارآمیز جنبش «امل» لبنان برای رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 24658
  • 25 مرداد 1401 - 9:39
ویدئوی هشدارآمیز جنبش «امل» لبنان برای رژیم صهیونیستی
جنبش «امل» (متحد حزب‌الله) در ویدئویی، مختصات شهرک‌های صهیونیستی را منتشر و بر توانایی نظامی نیروهای خود تأکید کرد.

بخش اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» جنبش لبنانی «امل» (به ریاست نبیه بری و متحد حزب‌الله) ویدئویی غافلگیرانه منتشر کرده که در سایه ادامه تنش‌ها میان بیروت و رژیم صهیونیستی در خصوص ترسیم مرزها، هشداری برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

در این ویدئو که آرم جنبش امل در گوشه تصویر قرار داد، ابتدا مختصات شهرک‌های صهیونیستی و سپس اعضای امل در حال آماده کردن سکوهای شلیک موشک به سمت اهداف مشخص نشان داده می‌شود.

بر اساس این گزارش، کاربران از این ویدئو غافلگیر شده‌اند زیرا اولین باری است که ویدئویی جنگی از اعضای امل علیه رژیم صهیونیستی منتشر می‌شود واین جنبش از اواخر دهه هشتاد، موضوع سلاح را به حزب‌الله واگذار کرده است.

«افواج المقاومه اللبنانیه» با نام اختصاری امل جنبشی است که در سال ۱۹۷۴ به دست امام موسی صدر به نام « حرکه المحرومین» (جنبش محرومان) تأسیس شد و از سال ۱۹۸۰ نبیه بری رئیس پارلمان لبنان، ریاست آن را بر عهده دارد.

جنبش امل در زمان جنگ داخلی لبنان، علیه رژیم صهیونیستی مبارزه کرد و چندین عملیات به نام این جنبش ثبت است.

میدان گازی کاریش مورد مناقشه لبنان و رژیم صهیونیستی است. ۱۵ خرداد یک کشتی حفاری وابسته به شرکت انرژین وارد منطقه مورد منازعه مذکور شده بود که با واکنش و محکومیت گسترده از سوی بیروت همراه شد. از اکتبر سال ۲۰۲۰ مذاکرات فنی میان رژیم صهیونیستی و لبنان برای حل اختلافات مرزی دریایی با میانجی‌گری آمریکا آغاز شده اما تا کنون به نتیجه مشخصی نرسیده است.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنان خود در سومین شب از ماه محرم الحرام تاکید کرد: ما نه طرف مذاکرات با رژیم صهیونیستی در رابطه با ترسیم خطوط دریایی هستیم و نه هیچ کسی را مکلف کردیم که به نیابت از ما مذاکره کند.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه مذاکرات تعیین مرزهای دریایی نحوه اقدام و عمل ما را در آینده مشخص خواهد کرد، خاطرنشان کرده بود که «برخورد و رفتار مقاومت با رژیم صهیونیستی در آینده، به نتایج مذاکرات غیر مستقیم بیروت و تل‌آویو دارد».

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24658

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.