اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تمرین سناریوهای مختلف در رزمایش ترکیه و جمهوری آذربایجان

  • کد خبر : 24586
  • 23 مرداد 1401 - 23:46
تمرین سناریوهای مختلف در رزمایش ترکیه و جمهوری آذربایجان
رسانه‌ها از برگزاری رزمایش بین نیروهای مسلح ترکیه با جمهوری آذربایجان و تمرین سناریوهای مختلف از جمله حمله به ساحل و نبرد در مناطق پرجمعیت و مسکونی خبر دادند.

رسانه‌های جمهوری آذربایجان روز یکشنبه به برگزاری رزمایش بین نیروهای مسلح ترکیه و جمهوری آذربایجان اشاره کردند.

به گزارش خبرگزاری «ترند» وزارت دفاع  ترکیه در توییتی در این زمینه نوشت که رزمایش مشترک «حمله زیر آب» جمهوری آذربایجان و ترکیه ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، آموزش‌های تهاجمی در زیر آب، عملیات جستجو و نجات، نبرد در مناطق پرجمعیت و مسکونی و حمله  به ساحل در قالب بخشی از این رزمایش‌هاست که در جمهوری آذربایجان و ترکیه برگزار می‌شود.

خبرگزاری «آذرتاج» نیز به پوشش این رزمایش پرداخت و به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نوشت که بر اساس طرح همکاری دوجانبه امضا شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ترکیه، نظامیان ارتش آذربایجان در رزمایش‌هایی که در ترکیه برای تبادل تجربیات برگزار شد، شرکت کردند.

یک مقام ارشد ارتش جمهوری آذربایجان گفت، در این مراسم با تاکید بر خدمات نمونه ارتش دانش و تجربیات به دست آمده  برای تقویت بیشتر ارتش به کار گرفته خواهد شد.

برگزاری رزمایش نظامی باکو و آنکارا در شرایطی انجام شد که چندی قبل دستور «الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان برای انطباق ارتش این کشور با استانداردهای رزمی ترکیه خبرساز شده بود.

«ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع  جمهوری آذربایجان اواخر فروردین ماه سال جاری پس از دیدار با  رئیس ستاد کل اطلاعات ترکیه درباره تعمیق روابط نظامی دو کشور حرف زد. این مقام ارشد باکو افزود، بر اساس دستورالهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان، اصلاحات با هدف تطبیق ارتش جمهوری آذربایجان با استانداردهای نیروهای مسلح ترکیه ادامه دارد.

چندی قبل نیز رسانه‌ها از آموزش ۷۲ پرسنل  یگان پهپادی نیروهای هوایی جمهوری آذربایجان در ترکیه خبر دادند.

خبرگزاری «آناتولی» در این رابطه نوشت که در این برنامه آموزشی چهار ماهه پرسنل نیروی هوایی جمهوری آذربایجان آموزش لازم را برای هدایت پهپاد «بیرقدار» در شمال غربی ترکیه دیدند. پهپاد‌های بیرقدار ساخت ترکیه نقش مهمی در برتری جمهوری آذربایجان در درگیری  اخیر با ارمنستان ایفا کردند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24586

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.