اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شهر عتق در آستانه سقوط بدست حزب اصلاح

  • کد خبر : 24510
  • 21 مرداد 1401 - 18:37
شهر عتق در آستانه سقوط بدست حزب اصلاح
در ادامه‌ی درگیری‌های سنگین مسلحین حزب اصلاح و نیروهای دولت مستعفی در استان شبوه، برخی مناطق شهر عتق به تصرف حزب اصلاح درآمد.

به گزارش اخبار جهادی، در ابتدای این درگیری‌ها مسلحین حزب اصلاح موفق به تثبیت مواضع خود در جنوب و غرب شهر عتق شده و از سمت داخل شهر به سمت مواضع نیروهای العمالقه و مسلحین تابع العولقی در دفتر استانداری و فرودگاه عتق حمله کرده‌اند اما این هجوم با حملات هوایی هواگردهای اماراتی شکست خورده و مسلحین حزب اصلاح در حال تدارک حمله جدید برای تسخیر این مواضع هستند. در همین راستا مسلحین حزب اصلاح از محور شمالی شهر عتق نیروهای العمالقه را از منطقه الشبیکه و الشقب عقب رانده و با پیشروی به سمت فرودگاه، منطقه البیاض را تحت کنترل گرفته‌اند. بنابراین مسلحین حزب اصلاح در حال تکمیل محاصره العولقی در شمال عتق است.

در محور شرقی عتق نیز نیروهای العمالقه حمله سنگینی را به منطقه الجلفوز و محله ۶۱۱ انجام داده‌اند که تاکنون نتیجه خاصی نداشته است اما با توجه به ضعف مواضع حزب اصلاح در شرق عتق، سقوط این مناطق بدست العمالقه دور از انتظار نیست. مجموع تلفات دو طرف در این درگیری‌ها تاکنون ۱۷ نفر کشته و بیش از ۴۰ نفر زخمی عنوان شده است.

در صورتی که شرایط شهر عتق به همین منوال ادامه داشته باشد، سقوط شهر عتق بدست حزب اصلاح بعید نیست. شکست عوض بن الوزیر العولقی در عتق به منزله شکست امارات و طارق صالح در استان شبوه است و وزنه قدرت حزب اصلاح در مناطق اشغالی یمن را بالاتر می‌برد. انتظار می‌رود دولت مستعفی برای حفظ العولقی در مسند قدرت، مسلحین و تجهیزات بیشتری را از مدیریت های بیحان و حریب به عتق ارسال کنند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24510

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.