اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

فرار تانک‌های ائتلاف سعودی از کلاشینکف یمنی‌ها + فیلم

  • کد خبر : 24073
  • 08 تیر 1400 - 0:08
فرار تانک‌های ائتلاف سعودی از کلاشینکف یمنی‌ها + فیلم
نیروهای ارتش و کمیته‌های یمنی با سلاح‌های ساده و سبک توانستند بر ماشین جنگی ائتلاف سعودی در یمن فائق آمده و یک منطقه را در استان الجوف آزاد کنند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های یمنی با سلاح‌های ساده و سبک توانستند بر ماشین جنگی ائتلاف سعودی در یمن فائق آمده و یک منطقه را در استان الجوف آزاد کنند.

به گزارش اخبار جهادی،جنگ یمن صحنه رویارویی متوازنی نیست و در حالیکه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در میدان نبرد عمدتا سلاح سبک را بسختی تهیه می‌کنند، شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی انواع تجهیزات مدرن را در اختیار دارند، با این حال نیروهای دولت صنعاء در استان الجوف با همین سلاح‌های سبک صحنه حماسی رقم زدند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، در ویدئویی که نهاد اطلاع‌رسانی الاعلام الحربی یمن منتشر کرده، نیروهای ارتش و انصارالله یمن سوار بر خودرو و با سلاح‌های ابتدایی، ارتش مکانیزه ائتلاف سعودی متشکل از تانک‌های پیشرفته آمریکایی را مجبور به فرار از صحنه می‌کنند.

این ویدئو در منطقه «الدحیضه» در استان الجوف واقع در شمال یمن گرفته شده است. منطقه‌ای که پس از این درگیری به کنترل نیروهای دولت صنعاء درآمد.

میزان سلاح‌های در دست شبه‌نظامیان دولت منصور هادی به حدی است که هفته پیش فرماندهان این شبه‌نظامیان در استان مأرب به ائتلاف سعودی خبر دادند که وضعیت میدانی در استان مأرب خطرناک است و دولت سعودی باید سلاح بیشتری در اختیار ارتش دولت هادی قرار دهد. اما «مطلق بن سالم الازیمع» فرمانده ستاد کل ائتلاف سعودی در یمن، پاسخ منفی به این درخواست داده و گفته بود که همان سلاح‌های قبلی به حدی است که می‌توانند کل یمن را در کنترل خود در آورند.

در هفت سال گذشته از آغاز جنگ یمن، نیروهای ارتش و انصارالله یمن توانسته‌اند با سلاح‌های ابتدایی و سپس سلاح‌های ابداعی خود در برابر حملات هوایی، تجهیزات مدرن نظامی در میدان نبرد و پوشش وسیع اطلاعاتی از سوی دولت آمریکا بایستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.