اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حماس: بخش کمی از توانمندی نظامی و تاکتیکی خود را رو کردیم

  • کد خبر : 23967
  • 03 خرداد 1400 - 23:16
حماس: بخش کمی از توانمندی نظامی و تاکتیکی خود را رو کردیم
نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج گفت، مقاومت فلسطین در نبرد اخیر تنها بخش کمی از توانایی‌های نظامی و تاکتیکی خود را رو کرده و امکاناتی بالاتر از این‌ها در اختیار دارد.

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج گفت، مقاومت فلسطین در نبرد اخیر تنها بخش کمی از توانایی‌های نظامی و تاکتیکی خود را رو کرده و امکاناتی بالاتر از این‌ها در اختیار دارد.

به گزارش اخبار جهادی، «موسی ابومرزوق» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج در گفت‌وگویی با روزنامه «القدس العربی» گفت، با اینکه مقاومت در نبرد اخیر تنها بخش کمی از توانایی‌های خود را نشان داد اما در این نبرد پیروز شد.

وی تصریح کرد، از جمله اهداف شلیک موشک‌های مقاومت این بود که با ایجاد رعب و وحشت در فلسطین اشغالی شهرک‌نشینان را مجبور به مهاجرت و رفتن به همان جایی کند که از آنجا آمده‌اند. موشک‌های مقاومت فلسطین امروز دقیق‌تر شده و رزمندگان فلسطینی بندرها، قلب شهرهای مرکزی فلسطین اشغالی، سکوهای گاز، خطوط سوخت و غیره را هدف گرفتند.

ابومرزوق در ادامه گفت: اطلاعاتی که به نقل از منابع ویژه به ما رسیده نشان می‌دهد که ارتش (رژیم صهیونیستی) در روز هفتم جنگ به سران سیاسی ابلاغ کرده که خواهان پایان جنگ است اما سران سیاسی اسرائیلی باعث طولانی شدن جنگ برای چند روز دیگر شده‌اند زیرا شکست‌‌خورده به نظر می‌رسیده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حماس تمام ورق‌های نظامی و تاکتیکی را در نبرد اخیر رو کرده است یا خیر؟ گفت، قطعا چیزهای بیشتری وجود دارد، مقاومت با بصیرت می‌جنگد و ورق‌های خود را در زمان مناسب رو می‌کند. همه کسانی که این نبرد را دنبال کردند می‌دانند که بخش اعظمی از مقاومت به صورت مستقیم وارد این نبرد نشد و مأموریت دفاع از قدس را بخش محدودی از یگان‌های رزمی بر عهده گرفتند.

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد روز جمعه در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی و موشکی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

یک روزنامه اسرائیلی با افشای خسارات اولیه ناشی از حملات موشک‌ های مقاومت، نوشت: هزینه خسارت مستقیم وارده به رژیم صهیونیستی در این ۱۲ روز، حدود ۹۲ میلیون دلار است که در مقایسه با حدود ۶۱ میلیون دلار جنگ ۵۱ روزه در سال ۲۰۱۴ بیشتر است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23967

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.