اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز جهانی قدس در رسانه‌های بین‌المللی

  • کد خبر : 23920
  • 17 اردیبهشت 1400 - 23:03
بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز جهانی قدس در رسانه‌های بین‌المللی
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز قدس در رسانه‌های بین‌المللی به صورت گسترده بازتاب یافت.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز قدس در رسانه‌های بین‌المللی به صورت گسترده بازتاب یافت.

به گزارش اخبار جهادی، امروز (جمعه) حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی به‌ مناسبت روز جهانی قدس، فرمودند: صهیونیست‌ها فلسطین غصب‌شده را به پایگاه تروریسم تبدیل کرده‌اند. اسرائیل نه یک کشور که پادگان تروریستی علیه ملت‌های مسلمان است.

ایشان همچنین هم‌افزایی مسلمین بر محور قدس شریف را کابوس دشمن صهیونیست و حامیان آمریکایی و اروپایی آن خواندند و افزودند طرح ناکام «معامله‌ی قرن» و سپس تلاش برای عادی‌سازی روابط چند دولت ضعیف عربی با رژیم غاصب، تلاشهای مذبوحانه برای فرار از آن کابوس است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشتند این تلاشها به جایی نخواهد رسید و حرکت نزولی و رو به زوالِ رژیم دشمن صهیونیستی آغاز شده و وقفه نخواهد داشت. (جزئیات بیشتر)

رسانه‌های بین‌المللی پس از بیانات رهبر انقلاب اسلامی اقدام به بازتاب بخش‌هایی از سخنان ایشان کردند.
خبرگزاری رویترز در گزارشی با تیتر «رهبر ایران مبارزه علیه اسرائیل را یک وظیفه همگانی خواند» در بازتاب بیانات ایشان نوشت: رهبر ایران روز جمعه از ملت‌های مسلمان خواست به مبارزه علیه اسرائیل ادامه دهند و آن را نه یک کشور، بلکه پادگان تروریستی علیه فلسطینی‌ها خواند.
این خبرگزاری انگلیسی در ادامه نوشت آیت‌الله خامنه‌ای در نطقی تلویزیونی اعلام کرد «مبارزه علیه این رژیم استبدادی، مبارزه با ظلم و تروریسم است و این یک وظیفه عمومی است که علیه این رژیم مبارزه شود.»
در بخشی دیگر از بازتاب بیانات رهبری، رویترز به نقل اظهارات ایشان پرداخت که فرمودند هم‌افزایی مسلمین بر محور قدس شریف، کابوس دشمن صهیونیست است.
رویترز سپس به توضیح درباره برگزاری هر ساله مراسم روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود اما امسال به دلیل همه‌گیری کرونا راهپیمایی روز قدس برگزار نشد. با این حال، رسانه‌های ایران تصاویری را از موتورسواران و خودروسوارانی که با پرچم‌های فلسطین و حزب‌الله لبنان در خیابان‌های تهران حرکت می‌کردند و همچنین تصاویری از سوزاندن پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را به دست مردم به نمایش گذاشتند.
خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» هم در گزارش خود به پوشش بیانات امروز مقام معظم رهبری پرداخت و بخشی از اظهارات ایشان را که رژیم صهیونیستی را پادگان تروریستی علیه ملت‌های مسلمان خواندند و بر وظیفه همه مسلمانان در مبارزه علیه آن تاکید کردند، برجسته کرد.

در ادامه این گزارش، نقل‌قول‌های مستقیم از سخنان رهبر انقلاب به مناسبت روز جهانی قدس ذکر شده و در بخش پایانی با اشاره به نظر ایشان درباره اتحاد در خصوص مسئله فلسطین و شهر مقدس قدس، گفته شده که رهبر انقلاب اعلام کردند ایده معامله قرن پیشنهادیِ ترامپ و ابتکارهای تحت هدایت آمریکا برای عادی سازی روابط میان چند دولت عربی و رژیم صهیونیستی، تلاش‌های ناامیدانه برای فرار از کابوس اتحاد بوده است.

خبرگزاری فرانسه هم نوشت آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر ایران روز جمعه اسرائیل را نه یک کشور بلکه پایگاهی تروریستی توصیف کرد و افزود سقوط آن نزدیک است.

 

در انتهای این گزارش ذکر شده که «جمهوری اسلامی ایران اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و حمایت از آرمان فلسطین یکی از ستون‌های سیاست خارجی ایران از زمان انقلاب سال ۱۹۷۹ بوده است.»

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» از نشریه‌های صهیونیستی هم گزارش داد: روز جمعه در بزرگداشت روز قدس در ایران، روز اعتراض به اسرائیل و صهیونیسم، رهبر ایران اعلام کرد اسرائیل «یک کشور» نیست.

در بخش دیگری از این گزارش عنوان شده که این اظهارات یک روز بعد از آن بیان شد که «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران هم اسرائیل را به عنوان «دشمن» خاورمیانه محکوم کرد.

شبکه صهیونیستی «آی ۲۴» هم با این عنوان که رهبر انقلاب در سخنرانی روز قدس اسرائیل را «اردوگاهی تروریستی» خواند، به بازتاب بیانات ایشان پرداخت.

در این گزارش گفته شده که رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کردند سقوط اسرائیل آغاز شده و ارتش این رژیم، ارتشی است که هرگز دیگر پیروز نخواهد شد. به نوشته پایگاه اینترنتی این شبکه، ایشان خواستار مقاومت فلسطینی‌ها و حمایت شهدای فلسطینی از سوی ملت‌های مسلمان شدند.

شبکه لبنانی «المنار» هم با این تیتر «امام خامنه‌ای: حرکت نزولی رژیم صهیونیستی آغاز شده و متوقف نخواهد شد» سخنان امروز رهبر انقلاب اسلامی به مناسب روز جهانی قدس را پوشش داد.

 

در گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در بازتاب بیانات رهبر انقلاب در روز قدس آمده است: رهبر ایران گفت که مبارزه با این رژیم استبدادی (رژیم صهیونیستی) وظیفه همه است.

این گزارش می‌افزاید: رهبر ایران روز جمعه اسرائیل را نه یک کشور بلکه پایگاه تروریستی خواند و افزود نزول آن نزدیک است.

در این گزارش به نقل از رسانه‌های ایران ذکر شده که علیرغم محدودیت‌ها، عده‌ای از مردم تهران به صورت خودجوش بیرون آمدند که تصاویر آتش زدن پرچم‌ها و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل آن‌ها پخش شد.

 

تصاویر «آسوشیتد پرس»

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23920

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.