اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

چرا سعودی‌ها از نزدیک شدن رزمندگان به شهر راهبردی «نجران» در هراس هستند؟ + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 23642
  • 11 اسفند 1399 - 2:30
چرا سعودی‌ها از نزدیک شدن رزمندگان به شهر راهبردی «نجران» در هراس هستند؟ + نقشه میدانی و عکس
رزمندگان عملیاتی را در استان صعده آغاز کرده اند و با پاکسازی مناطق اشغالی در تلاش هستند خود را به مرزهای مشترک با عربستان و شهر نجران برسانند تا ریاض مجبور شود در مسیر لغو محاصره یمن گام بردارد.

رزمندگان عملیاتی را در استان صعده آغاز کرده اند و با پاکسازی مناطق اشغالی در تلاش هستند خود را به مرزهای مشترک با عربستان و شهر نجران برسانند تا ریاض مجبور شود در مسیر لغو محاصره یمن گام بردارد.

به گزارش اخبار جهادی، سرعت عملیات نیروهای یمنی در محورهای غربی و جنوبی استان مارب (مهم ترین پایگاه ریاض در مرکز یمن) تا حدود زیادی کاهش یافته است اما رزمندگان دور جدیدی از حملات را در شمال شرق استان صعده علیه عناصر ائتلاف سعودی آغاز کردند.براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات رزمندگان یمنی در استان صعده (مهم ترین پایگاه جنبش انصارالله) هم مرز با شمال غرب استان الجوف و نزدیکی مرزهای مشترک عربستان (استان نجران) از محور مهم و حساس «وادی حبره» شروع شده است.

یک منبع میدانی که تحولات را در استان صعده از نزدیک دنبال می کند به جزئیات این عملیات اشاره کرد و گفت: نیروهای یمنی پس از درگیری های سنگین و نفس گیر موفق شدند رشته کوه های «المطابق» را به طور کامل از اشغال خارج و به کنترل دربیاورند.
 چرا سعودی‌ها از نزدیک شدن رزمندگان به شهر راهبردی «نجران» در هراس هستند؟ + نقشه میدانی و عکس

این منبع میدانی با بیان این که رزمندگان در تلاش هستند مواضع را در مناطق تازه آزاد شده تثبیت کنند، افزود: رشته کوه های «المطابق» بر پایگاه مهم «طیبه الاسم» اشراف کامل دارند و همین مسئله اهمیت این ارتفاعات را چند برابر کرده است.

وی از هلاکت و زخمی شدن شماری از عناصر ائتلاف سعودی در جریان درگیری ها و پاکسازی این رشته کوه ها خبر داد و گفت: نیروهای یمنی از سمت این ارتفاعات که بر مناطق حومه اشراف کامل دارند تعدادی از خودروهای نظامی ائتلاف را هدف قرار دادند.

به گفته این منبع میدانی، مزدوران سعودی پس از این که توسط رزمندگان هدف قرار گرفته شدند از خودروهای نظامی خارج و به سمت مناطق اطراف متواری شدند؛ تعدادی از خودروهای ائتلاف در جریان این حمله منهدم شدند.
 چرا سعودی‌ها از نزدیک شدن رزمندگان به شهر راهبردی «نجران» در هراس هستند؟ + نقشه میدانی و عکس

براساس اطلاعات به دست آمده، مقصد بعدی نیروهای یمنی پس از تثبیت مواضع در رشته کوه های «المطابق»، کوه و پایگاه نظامی «طیبه الاسم» است که از محور شرقی به منطقه راهبردی «الیتمه» و جاده راهبردی «البقع – الحزم» متصل می شود.

به گزارش اخبار جهادی، این منطقه (طیبه الاسم) از محور شمالی هم به مرزهای مشترک با عربستان (گذرگاه مرزی الخضراء استان نجران) وصل می شود؛ در حال حاضر رزمندگان یمنی حدود ۳۵ کیلومتر با مرزهای عربستان فاصله دارند.

پاکسازی مناطق شمال شرقی استان صعده از جمله «البقع، طیبه الاسم، کوه انمار، کوه سلعه و …» اهمیت بسیار زیادی دارد و ضربه سختی به ائتلاف سعودی وارد می کند چرا که با آزادسازی این نقاط، رزمندگان به مناطق مرزی با نجران عربستان خواهند رسید.

با رسیدن نیروهای یمنی به مرزهای سعودی، شهر نجران از محور جنوبی در اشراف دید و زیر آتش رزمندگان قرار می گیرد و از سویی دیگر مناطق شمال غربی استان الجوف از جمله «الیتمه، پایگاه غریمیل و … » از محور غربی به محاصره در خواهند آمد.

براساس اطلاعات به دست آمده از منابع میدانی، شروع عملیات رزمندگان یمنی در این محور (شمال شرق استان صعده) سعودی ها را نگران کرده چرا که می دانند اگر پیشروی ها ادامه یاید شهر نجران در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت.

به گزارش اخبار جهادی، رسیدن نیروهای یمنی به مرزهای استان نجران به معنای آغاز عملیات نهایی برای تسلط بر شهر راهبردی نجران در جنوب عربستان است که می تواند معادلات را در میدان نبرد ۱۸۰ درجه تغییر و ریاض را در موقیعتی قرار دهد که مجبور شود در مسیر لغو محاصره یمن گام بردارد.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23642

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.