اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ارتش یمن ۹ اسیر را از زندان مزدوران سعودی در مأرب آزاد کرد

  • کد خبر : 23613
  • 02 اسفند 1399 - 23:55
ارتش یمن ۹ اسیر را از زندان مزدوران سعودی در مأرب آزاد کرد
وزارت کشور دولت نجات ملی یمن از تسلط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی بر یک زندان وابسته به نیروهای «هادی» در شهر مأرب خبر داد.

وزارت کشور دولت نجات ملی یمن از تسلط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی بر یک زندان وابسته به نیروهای «هادی» در شهر مأرب خبر داد.

به گزارش اخبار جهادی،وزارت کشور دولت نجات ملی یمن امروز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند یک زندان وابسته به نیروهای هادی در شهر مأرب را تحت تسلط خود درآورند.

شبکه المیادین به نقل از وزارت کشور صنعاء گزارش کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از تسلط بر این زندان ۹ اسیر را که مزدوردان قصد داشتند آن‌ها را به افسران سعودی تحویل دهند، آزاد کردند.

بنابراین گزارش، این اسرا پس از آزادی از زندان به مناطق تحت سیطره ارتش و کمیته‌های مردمی منتقل شدند.

استان مأرب در مرکز یمن و شرق استان صنعاء، پایتخت این کشور قرار دارد و با توجه به اینکه مقدار زیادی از نفت و گاز یمن در این استان مرکزی استخراج می‌شود، حائز اهمیت بوده و سقوط مرکز این شهر به دست نیروهای دولت نجات ملی (صنعاء) ضربه سختی به دولت منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی که مورد حمایت ریاض است، وارد خواهد کرد.

گفته می‌شود با پیشروی‌ نیروهای دولت نجات ملی، ائتلاف سعودی از بیم سقوط این شهر که دروازه شرقی شهر صنعاء به شمار می‌رود، نیروهای زیادی به این استان گسیل داشته است.

این پیشروی‌ها باعث شده است که سازمان ملل و آمریکا و دیگر حامیان ائتلاف متجاوز سعودی دست به کار شده و پیشنهاد توقف آتش‌بس به دولت نجات ملی بدهند که این دولت به دلیل عدم توقف حملات ائتلاف با این پیشنهاد مخالفت کرده و آن را مشروط به توقف کامل حملات و لغو محاصره یمن کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.