اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ارتش یمن در مأرب با چه کسانی و گروه‌هایی می‌جنگد؟

  • کد خبر : 23596
  • 02 اسفند 1399 - 5:11
ارتش یمن در مأرب با چه کسانی و گروه‌هایی می‌جنگد؟
نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن، نبرد مأرب را نبردی سرنوشت‌ساز دانست که در آن، دست‌کم چهار گروه به نیابت از آمریکا و عربستان و امارات در حال جنگ با صنعاء هستند.

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن، نبرد مأرب را نبردی سرنوشت‌ساز دانست که در آن، دست‌کم چهار گروه به نیابت از آمریکا و عربستان و امارات در حال جنگ با صنعاء هستند.

به گزارش اخبار جهادی، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن، امروز (شنبه – ۲۰ فوریه) در واکنش به تحولات جاری در استان مأرب تصریح کرد: «کسانی که در مأرب در حال جنگ هستند، نیروهای حزب الاصلاح [اخوان المسلمین شاخه یمن]، القاعده، داعش و سلفی‌هایی هستند که تحت پوشش آمریکایی، سعودی و اماراتی گرد هم آمده‌اند و سلاح آمریکایی در اختیار دارند».

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیره»، وی گفت: نبرد مأرب، نبرد عزت و کرامت است. نبردی سرنوشت‌ساز با نیروهایی که می‌خواهند یمن همچنان تحت قیمومیت باشد. کسانی که در مأرب در حال جنگند، تنها مزدورند و تحت نظارت ائتلاف متجاوز به یمن گرد هم آمده‌اند. ائتلافی که از آغاز تجاوز به [یمن]، مزدورانش را از استانی به استانی دیگر در این کشور انتقال می‌‌دهد.

 نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن افزود: همه ما مسئول حمایت از ارتش و کمیته‌های مردمی در نبرد سرنوشت‌ساز مأرب و جلوگیری از سوء‌استفاده حزب دست‌نشانده الاصلاح از مردم ساده و قربانی کردن آنها برای اهداف شوم خصمانه‌اش علیه یمن هستیم. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بالاترین حماسه‌ها را در نبردی که بنیان استقلال یمن است، می‌آفرینند.

عبدالعزیز بن حبتور در ادامه گفت که مردم آزاده استان‌های اشغالی یمن مسئول افشای حقیقت حزب الاصلاح هستند. حزبی که مزدور اسرائیل، آمریکا و دست‌نشانده‌های منطقه‌ای آنها است.

استان مأرب در مرکز یمن و شرق استان صنعاء، پایتخت این کشور قرار دارد و با توجه به اینکه مقدار زیادی از نفت و گاز یمن در این استان مرکزی استخراج می‌شود، حائز اهمیت بوده و سقوط مرکز این شهر به دست نیروهای دولت نجات ملی (صنعاء) ضربه سختی به دولت منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی که مورد حمایت ریاض است، وارد خواهد کرد.

گفته می‌شود پیشروی‌ نیروهای دولت نجات ملی در این استان و رسیدن این نیروها به کمتر از ۳۰ کیلومتری مرکز آن (شهر مأرب) باعث نگرانی شده، و ائتلاف سعودی از بیم سقوط این شهر که دروازه شرقی شهر صنعاء به شمار می‌رود، نیروهای زیادی به این استان گسیل داشته است.

این پیشروی‌ها باعث شده است که سازمان ملل و آمریکا و دیگر حامیان ائتلاف متجاوز سعودی دست به کار شده و پیشنهاد آتش‌بس به دولت نجات ملی بدهند که این دولت به دلیل عدم توقف حملات ائتلاف با این پیشنهاد مخالفت کرده و آن را مشروط به توقف کامل حملات و لغو محاصره یمن کرده است.

رهبر انصارالله یمن در سخنرانی جمعه شب خود با اشاره به تحولات میدانی در استان مأرب گفت که عملیات نیروهای مسلح در این استان یمنی به دنبال اخراج متجاوزان است. او از همه یمنی‌ها خواست با اشغالگران به مقابله برخیزند.

بامداد امروز رسانه‌های یمنی از پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سمت گذرگاه شرقی شهر مأرب خبر دادند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین به سمت گذرگاه «الودیعه» با عربستان سعودی نیز پیشروی کردند.گذرگاه الودیعه در استان حضرموت (شرق یمن) و استان شروره در جنوب عربستان سعودی، تنها گذرگاه ارتباطی بین دو کشور است که کنترل آن در دست عربستان سعودی است و بیش‌تر اوقات توسط آن تعطیل می‌شود.

شبکه «المیادین»، امروز (شنبه- ۲۰ فوریه)، از پیشروی جدید ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در غرب استان مأرب (شرق صنعاء) خبر داد و نوشت که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از درگیری شدید با نیروهای دولت مستعفی یمن منطقه «الطلعه الحمراء» در غرب مأرب را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23596

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.