اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

هلی‌برن داعش در «جُرف ‌النصر» عراق با کمک آمریکا

  • کد خبر : 23352
  • 11 بهمن 1399 - 22:31
هلی‌برن داعش در «جُرف ‌النصر» عراق با کمک آمریکا
یک تحلیلگر عراقی گفت که آمریکا با عملیات هلی‌برن، عناصر داعش را به منطقه راهبردی «جرف النصر» در استان بابل عراق منتقل می‌کند.

یک تحلیلگر عراقی گفت که آمریکا با عملیات هلی‌برن، عناصر داعش را به منطقه راهبردی «جرف النصر» در استان بابل عراق منتقل می‌کند.

به گزارش اخبار جهادی، «صباح العکیلی» تحلیلگر و کارشناس امنیتی عراق، می‌گوید که نیروهای آمریکایی پشت پرده حضور و فعالیت داعش در مناطق کمربند بغداد و جرف‌النصر در شمال استان بابل قرار دارند.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: طرف‌های سیاسی و خارجی با حمایت آمریکا با تمام توان در تلاشند تا نیروهای الحشد الشعبی را از منطقه جرف النصر که رابط میان استانهای بابل، الانبار، بغداد و کربلای مقدس است، بیرون کنند.

العکیلی افزود: نیروهای آمریکایی هر از گاهی شماری از گروه‌های تروریستی را پشت مقرهای نیروهای الحشد در جرف‌النصر طی عملیات‌های هلی‌برن، پایین می‌آورند تا به مقرهای نظامی الحشد الشعبی نفوذ پیدا کنند و آنها را هدف قرار دهند یا در خطوط انتقال برق خرابکاری کنند.
این تحلیلگر توضیح داد: هدف نظامی و راهبردی نیروهای آمریکایی، ایجاد شکاف در جرف النصر،  تهدید استانهای فوق‌الذکر و توجیه بقای آمریکا در خاک عراق است. علاوه بر آن، این امر توجیه و بهانه لازم را به دولت می‌دهد که خواستار بقای نیروهای نظامی آمریکا در عراق شود.

اواخر دی‌ماه گذشته اخباری در خصوص حمله به نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی در منطقه جرف النصر در شمال استان بابل منتشر شد که ابتدا گفته می‌شد، آمریکادر پشت پرده این حملات است اما سپس گروه رسانه‌ای الاعلام الامنی عراق (نزدیک به ارتش) دلیل شنیده شدن صداهای انفجار در این منطقه را خرابکاری عناصر داعش در خطوط انتقال برق اعلام کرد.

شب گذشته نیز منابع و رسانه‌های عراقی گزارش دادند که نیروهای سازمان الحشد الشعبی این کشور با عناصر تروریستی داعش بار دیگر در منطقه جُرف النصر درگیر شده‌‌اند و تیپ ۴۷ الحشد الشعبی حمله عناصر تروریستی را در منطقه «الفارسیه» دفع کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.