اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

در مهم‌ترین پایگاه ریاض در مرکز یمن چه می‌گذرد؟ / جزئیات عملیات همه جانبه رزمندگان برای نزدیک‌شدن به دروازه‌های شهر مارب + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22987
  • 01 دی 1399 - 15:39
در مهم‌ترین پایگاه ریاض در مرکز یمن چه می‌گذرد؟ / جزئیات عملیات همه جانبه رزمندگان برای نزدیک‌شدن به دروازه‌های شهر مارب + نقشه میدانی و عکس
عملیات برای نزدیک‌شدن به شهر مارب، مهم‌ترین پایگاه سعودی در مرکز یمن در جریان است و رزمندگان فشار را از ۵ محور و بخش علیه ائتلاف افزایش داده‌اند و در تلاش هستند آخرین خطوط دفاعی آنان را در هم بشکنند.

عملیات برای نزدیک‌شدن به شهر مارب، مهم‌ترین پایگاه سعودی در مرکز یمن در جریان است و رزمندگان فشار را از ۵ محور و بخش علیه ائتلاف افزایش داده‌اند و در تلاش هستند آخرین خطوط دفاعی آنان را در هم بشکنند.

به گزارش اخبار جهادی، عملیات رزمندگان یمنی در محور شمال غرب، جنوب غرب و جنوب استان مارب (بخش های مدغل، رغوان، صرواح، العبدیه، رحبه، جبل مراد و حریب) برای پاکسازی و بازپس گیری مناطق اشغالی علیه عناصر ائتلاف سعودی ادامه دارد.یک منبع میدانی که تحولات را در استان مارب از نزدیک دنبال می کند به جزئیات درگیری ها در بخش رغوان در شمال غرب استان مارب اشاره کرد و گفت: درگیری ها در منطقه» الاساحل» در محور شمالی این بخش با نیروهای ائتلاف در جریان است و رزمندگان درصدد هستند این منطقه را از اشغال خارج کنند.

این منبع میدانی از تلاش نیروهای یمنی برای تثبیت مواضع در منطقه تازه آزاد شده «السمره» در جنوب بخش رغوان خبر داد و افزود: درصورتی که رزمندگان موفق به تثبیت این منطقه شوند و به سوی محور شمالی پیشروی کنند، عناصر ائتلاف سعودی در مرکز بخش رغوان (الزینما، ال قطوم، اسداس، الوکینه و…) از محور شرقی در فشار بیشتری قرار خواهند گرفت و شبه محاصره می شوند.

وی با بیان این که تاگنون حدود ۶۷ درصد از بخش رغوان به کنترل نیروهای یمنی درآمده است، تصریح کرد: رزمندگان در محور شمالی بخش «مدغل» توانستند حملات نیروهای ائتلاف سعودی را در منطقه «الخریبه» دفع و تلاش آنان را برای رسیندن به سه راهی راهبردی «هیلان» ناکام بگذارند.

به گفته این منبع میدانی، درگیری ها در حومه مناطق «فتیخه و نلخا» در محور شرقی و شمال شرقی بخش مدغل ادامه دارد و رزمندگان یمنی در تلاش هستند از این دو محور به سمت شهر مارب و همچنین مناطق جنوب شرقی بخش رغوان پیشروی کنند.

براساس اطلاعات یک منبع میدانی، در حال حاضر حدود ۹۵ درصد از بخش مدغل از اشغال نیروهای ائتلاف خارج شده و فاصله رزمندگان یمنی از این بخش با شهر مارب حدود ۱۵ کیلومتر است.

از محور شرقی بخش صرواح (به سمت شهر مارب) خبر می رسد، درگیری ها میان رزمندگان یمنی و نیروهای ائتلاف سعودی در حومه شرقی کوه «غبیرا» و پایگاه «کوفل» ادامه دارد؛ تاکنون حدود ۷۳ درصد از مساحت بخش صرواح پاکسازی شده و فاصله از این محور با شهر مارب به ۱۵ کیلومتر کاهش یافته است.

به گزارش اخبار جهادی، درگیری ها در مرکز بخش «جبل مراد» در نزدیکی کوه مراد میان طرفین در جریان است؛ نیروهای یمنی تاکنون حدود ۳۵ درصد از مساحت این بخش شامل مناطق شرقی را از اشغال ائتلاف خارج کرده اند و به کنترل درآورده اند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، درگیری ها در حومه منطقه «الاوشال» و شرق کوه «صلیل» در شمال و شمال شرق بخش «رحبه» به صورت پراکنده در جریان است؛ حدود ۹۶ درصد از این بخش بازپس گرفته شده و به کنترل نیروهای یمنی درآمده است.

در روزهای گذشته درگیری ها در مناطق مرزی مشترک بخش های «العبدیه و حریب» افزایش یافته است و رزمندگان یمنی با عقب راندن عناصر ائتلاف سعودی موفق شدند مناطق «الصنه، الحرجه، کوه النشح، کوه نصب و …» را پاکسازی و امن کنند؛ مقصد بعدی رزمندگان یمنی در این محور منطقه «المراوح» است.

اگر رزمندگان یمنی درگیری ها را به محور جاده «ابلح – العبدیه» بکشانند و بتوانند این مسیر و مناطق حومه را پاکسازی و امن کنند، اصلی ترین راه کمک رسانی به عناصر ائتلاف سعوی در بخش العبدیه مسدود خواهد شد و این به معنای آزادسازی مناطق مهمی از این بخش است.

به گزارش اخبار جهادی، در حال حاضر حدود ۳۵ درصد از بخش های «حریب و العبدیه» از اشغال خارج شده و نیروهای یمنی با ادامه عملیات در تلاش هستند عناصر ائتلاف سعودی را به طور کامل عقب برانند و این دو بخش را به کنترل دربیاورند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.