اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی عراق/ شکست سنگین هسته‌های خاموش داعش در استان‌های کرکوک و صلاح الدین + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22919
  • 07 آذر 1398 - 13:49
آخرین تحولات میدانی عراق/ شکست سنگین هسته‌های خاموش داعش در استان‌های کرکوک و صلاح الدین + نقشه میدانی و عکس
نیروهای مسلح عراق در روزهای اخیر چندین عملیات را در محور های مختلف استان های کرکوک و صلاح الدین انجام دادند و ضربات مهلکی را به هسته های خاموش داعش وارد آوردند.

نیروهای مسلح عراق در روزهای اخیر چندین عملیات را در محور های مختلف استان های کرکوک و صلاح الدین انجام دادند و ضربات مهلکی را به هسته های خاموش داعش وارد آوردند.

به گزارش اخبار جهادی، از غرب استان کرکوک خبر می‌رسد، گروهی مشترک از نیروهای مسلح عراق، عملیاتی را در منطقه مهم و راهبردی «الحویجه» علیه هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش انجام دادند.براساس اطلاعات به دست آمده، ۳ مقر عناصر مخفی داعش در جریان این عملیات شناسایی و منهدم شدند؛ ۵ تن از تروریست ها از جمله «ابوالبراء» مفتی منطقه الریاض  نیز در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای عراقی در این عملیات و جست و جوی منطقه به منطقه هم موفق شدند مقادیری تجهیزات نظامی (تله انفجاری، بمب، نارنجک و اسلحه) تروریست های داعش را کشف و ضبط کنند.

منطقه راهبردی الحویجه دروزاه غربی شهر کرکوک به شمار می آید و از محور غرب به مناطق «البسل و عباسی» و از محور شمال و شمال غرب به مناطق «القدس و الکاظمیه» و از جنوب شرق به منطقه «الریاض» متصل می شود و بخش هایی از آن همچنان به هسته های خاموش داعش آلوده است.

خبرها از منطقه «عباسی» در غرب استان کرکوک حاکیست، گروهی دیگر از نیروهای بسیج مردمی و پلیس فدرال عملیاتی را در محور مناطق «تل الذهب و بریج» علیه عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش ترتیب دادند.

گروهی مشترک از رزمندگان تیپ های « ۱۴، ۱۵ و ۵۲» بسیح مردمی و نیروهای تیپ ۵۲ ارتش عراق نیز عملیات گسترده ای را در مناطق جنوبی استان کرکوک آغاز کرده اند و در جست و جوی نقطه به نقطه در چندی روستا موفق شدند تعداد تله انفجاری و خمپاره را کشف و ضبط کنند.

مناطق جنوبی استان کرکوک به دلیل هم مرز بودن با استان های دیاله و صلاح الدین از اهمیت خاصی برخوردار هستند و برخی از نقاط همچنان در این محور به تروریست های مخفی داعش آلوده هستند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای عراقی در دو هفته گذشته عملیات های دقیق و ویژه و کمین های متعددی را در محورهای مختلف استان کرکوک علیه هسته های خاموش داعش انجام دادند و از سقوط برخی مناطق جلوگیری کردند.

در حال حاضر، مناطق «الحویجه، البسل، کاظمیه، الرشاد، عباسی، الریاض، الزاب» در مرکز، غرب و جنوب استان کرکوک به عناصر مخفی داعش آلوده هستند و عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی کامل این نقاط ادامه دارد.

استان صلاح الدین

از شمال استان صلاح الدین خبر می رسد، گروهی از نیروهای عراقی پس از دریافت اطلاعات دقیق عملیاتی را حومه جنوب غربی منطقه راهبردی «الشرقاط» انجام دادند و موفق شدند تونل تروریست های داعش را در روستای «جفاف الخیل» از توابع جزیره «تلول الباج» کشف کنند.

عملیات در این محور برای شناسایی هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش و کشف تونل های و مقرهای آنان همچنان در جریان است؛ حضور تروریست های داعش در این محور خطر برای منطقه «الشرقاط» و جاده راهبردی «بغداد – دهوک» به شمار می آید.

گروهی مشترک از نیروهای امنیتی و رزمندگان تیپ ۵۳ بسیج مردمی نیز عملیات گسترده ای را در حومه منطقه «صینیه» در حومه جنوبی منطقه «الشرقاط» علیه عناصر مخفی داعش آغاز کردند و درصدد هستند امنیت را به طور کامل به این محور بازگردانند.

منطقه مهم «صینیه» در حومه جنوب غربی شهر راهبردی و نفتی بیجی واقع شده و جاده بغداد به دهوک هم از حومه شرقی این شهرک می گذرد و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

در روزهای گذشته نیروهای عراقی عملیات دقیقی را در محور جنوبی چاه های نفت «علاس» در حومه رشته کوه های حمرین انجام دادند و در جست و جوی منطقه به منطقه موفق شدند ۵ تونل و ۳ مقر مخفی داعش را منهدم کنند.

چاه های نفتی «عجیل و علاس» در نزدیکی رشته کوه های حمرین و حومه شرقی شهر تکریت واقع شده اند؛ تروریست های داعش تاکنون چندین مرتبه به این مناطق مهم و راهبردی حمله کرده اند اما با واکنش نیروهای عراقی مواجه شده اند و ناکام مانده اند.

رزمندگان بسیج مردمی و نیروهای امنیتی عملیاتی را هم در غرب منطقه «طوزخورماتو» به سمت پل «الزرکه» در  شمال شرق صلاح الدین و در نزدیکی مرز جنوب استان کرکوک انجام دادند و منطقه «حاوی» را به کامل پاکسازی و امن کردند.

به گزارش اخبار جهادی، هسته های خاموش داعش همزمان با ناآرامی ها در مناطق مرکزی و جنوبی عراق، تحرکات خود را در برخی استان ها از جمله کرکوک افزایش داده اند و همین مسئله باعث شده نیروهای عراقی عملیات جدیدی را برای خنثی کردن حملات تروریست ها انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22919

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.