اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

در شمال غرب سوریه چه می‌گذرد؟/ تلاش گسترده آنکارا برای حفظ منطقه‌ای که حکم بقا برای تروریست‌ها دارد+ نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22731
  • 13 آبان 1398 - 20:53
در شمال غرب سوریه چه می‌گذرد؟/ تلاش گسترده آنکارا برای حفظ منطقه‌ای که حکم بقا برای تروریست‌ها دارد+ نقشه میدانی و عکس
گروهک های تروریستی مورد حمایت ترکیه در شمال غرب سوریه به شدت درتلاش هستند از سقوط منطقه ای مهم جلوگیری کنند تا مواضع اشغالی را در استان های ادلب و حماه حفظ کنند.

گروهک های تروریستی مورد حمایت ترکیه در شمال غرب سوریه به شدت درتلاش هستند از سقوط منطقه ای مهم جلوگیری کنند تا مواضع اشغالی را در استان های ادلب و حماه حفظ کنند.

 به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش سوریه از دو هفته قبل عملیاتی را در شمال شرق استان لاذقیهبرای بازپس گیری ارتفاع راهبردی «کبانی» آغاز کرده اند و درگیری ها با گروهک های تروریستی در این محور همچنان جریان دارد.گروهک های تروریستی با پشتیبانی ترکیه و برخی از رژیم های منطقه به شدت از مواضع اشغالی در شمال شرق استان لاذقیه به ویژه ارتفاع بسیار مهم «کبانی» دفاع می کنند و درصدد هستند تلاش نیروهای سوری را در این محور ناکام بگذارند.

گروهک های تروریستی به خوبی می دانند اگر ارتفاع راهبردی «کبانی» را در شمال شرق استان لاذقیه از دست دهند، دشت «الغاب» نیز در شمال غرب استان حماه از کنترل شان خارج خواهد شد و راه برای پیشروی نیروهای ارتش سوریه به سمت شهر راهبردی جسر الشغور (یکی از مهم ترین پایگاه تروریست ها در استان ادلب) باز می شود.

آرشیو

یک منبع میدانی اعلام کرد: عناصر تروریستی روز جمعه از لاک دفاعی خارج شدند و ضد حملاتی را در محور های شمال غرب و غرب منطقه کبانی در شمال شرق استان لاذقیه ترتیب دادند تا از میزان فشار حملات بر ارتفاع «کبانی» بکاهند و تمرکز نیروهای ارتش سوریه را در این محور بر هم بزنند.

این منبع میدانی از حمایت گسترده و وسیع آنکارا از گروهک های تروریستی در شمال شرق استان لاذقیه خبر داد و گفت: عناصر تروریستی «جبهه النصره، حزب اسلامی ترکستانی، انصار الاسلام، احرار الشام و…» حملات را از محور جنوبی مناطق «التفاحیه، دویرنه، رویسه الجوز و…» علیه نیروهای سوری آغاز کردند.

وی با بیان این که نیروهای ترکیه با تشکیل اتاق عملیات در محور منطقه «کبانی»، عملیات گروهک های تروریستی را کنترل و رصد می کردند، افزود: تروریست ها پس از درگیری های سنگین توانستند چند منطقه را به اشغال دربیاورند.

این منبع میدانی گفت: ارتفاعات «رشو، قرمیل، بلوط، ابو اسعد، رشا، النمر، عکو، ملک، ملاحم و…» به همراه چند روستای دیگر از جمله «نحشبا» مناطقی بودند که از کنترل نیروهای ارتش سوریه خارج شدند.

این منبع میدانی با توضیح این مطلب که نیروهای ارتش سوریه برای کاهش تلفات به صورت موقت از این مناطق عقب نشینی کردند، افزود: نیروهای سوری در نهایت پس از درگیری های گسترده موفق شدند پیشروی تروریست ها را متوقف کنند.

وی تصریح کرد: نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات معکوسی را برای بازپس گیری مناطق تازه اشغال شده انجام دادند و پس از چند ساعت درگیری سنگین با عقب راندن تروریست ها توانستند بخش وسیعی از این مناطق را دوباره به کنترل درآورند.

آرشیو

این منبع میدانی با بیان این که پشتیبانی گسترده یگان های موشکی و هوایی سهم ویژه ای را در بازپس گیری مناطق اشغال شده ایفا کرد، خاطرنشان کرد: شماری از عناصر گروهک های تروریستی در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در حال حاضر درگیری ها میان نیروهای ارتش سوریه وعناصر گروهک های تروریستی مورد حمایت آنکارا در حومه شمال غرب و غرب منطقه کبانی در شمال شرق استان لاذقیه به صورت پراکنده ادامه دارد.

به گزارش اخبار جهادی، یگان هایی هوایی و موشکی ارتش سوریه در ۱۵ روز گذشته پایگاه های عناصر تروریستی را در محور منطقه و ارتفاع کبانی در شمال شرق استان لاذقیه هدف قرار داده اند و خسارت هایی را به آنان وارد کرده اند.

حملات نیروهای زمینی ارتش سوریه از حومه منطقه «عکو» و کوه «زویدان» به سمت منطقه کبانی و ارتفاعات جنوبی از جمله «۱۱۱۲، ۱۱۵۴، کوه زویقات و…» صورت گرفته اما صعب العبور بودن مناطق، تسلط تروریست ها بر چندین ارتفاع که بر این محورها مشرف هستند و همچنین حمایت های گسترده ترکیه از عناصر تروریستی تلاش نیروهای سوری را بدون نتیجه باقی گذاشته است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.