اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شمال سوریه ۳ هفته پس از تجاوز نظامی آنکارا/ چه مناطقی در استان‌های «حسکه، رقه و حلب» به کنترل ارتش سوریه در آمدند؟ + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22702
  • 08 آبان 1398 - 12:30
شمال سوریه ۳ هفته پس از تجاوز نظامی آنکارا/ چه مناطقی در استان‌های «حسکه، رقه و حلب» به کنترل ارتش سوریه در آمدند؟ + نقشه میدانی و عکس
عملیات چشمه صلح اردوغان در شمال سوریه به کما رفته و نیروهای سوری پس از چندین سال وارد مناطقی شده اند که پیشتر در تصرف شبه نظامیان کُرد بودند.

عملیات چشمه صلح اردوغان در شمال سوریه به کما رفته و نیروهای سوری پس از چندین سال وارد مناطقی شده اند که پیشتر در تصرف شبه نظامیان کُرد بودند.

 به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش ترکیه و گروهک های تروریستی مورد حمایت آنکارا از هفدهم مهرماه امسال عملیاتی را با نام «چشمه صلح» علیه شبه نظامیان کُرد (نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه) در شمال سوریه آغاز کردند.نیروهای اشغالگر ارتش ترکیه و تروریست ها که عملیات را با چراغ سبز آمریکایی ها شروع کردند در هفته نخست درگیری ها توانستند حدود ۵۷ شهرک و روستا را با مساحت هزار و ۹۸۰ کیلومتر مربع از تصرف شبه نظامیان کُرد خارج و به تصرف دربیاورند.

با پشت کردن کاخ سفید به نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه (خروج نیروهای آمریکایی از مناطق تحت سیطره شبه نظامیان کُرد) روند تحولات میدانی به سرعت به سود آنکارا در جریان بود اما توافق نیروهای کُرد با دمشق معادلات را ۱۸۰درجه تغییر داد.

با ورود و استقرار نیروهای ارتش سوریه در نوار مرزی و مناطق در تصرف شبه نظامیان کُرد، تحولات میدانی دیگر به دلخواه طیب رجب اردوغان پیش نرفت و پیشروی نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی تا حدود زیادی متوقف شد.

در ۲ هفته گذشته نیروهای ارتش سوریه در مناطق مهمی از شمال شرق استان حلب، شمال و مرکز استان رقه و شمال و شمال شرق استان حسکه از جمله شهرهای «منبج، کوبانی، عین عیسی، الطبقه، حسکه، تل تمر، قامشلی و الیعربه» مستقر شده اند.

در حال حاضر در مناطق شمال و شمال شرق سوریه آتش بس برقرار شده است و براساس توافقات به دست آمده نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه از مناطق مرزی در تصرف مشترک با ترکیه تا عمق حدود ۳۲ کیلومتر (خط قرمز در نقشه میدانی) عقب نشینی خواهند کرد و نیروهای ارتش سوریه و روسی جایگزین آنان می شوند.

با عقب نشینی شبه نظامیان کُرد و استقرار نیروهای ارتش سوریه در نوار مرزی مشترک با ترکیه (حدفاصل منطقه المالیکه – حومه شهر راس العین، تل ابیض – کوبانی و کوبانی – حومه جرابلس)، بهانه از دولت آنکارا گرفته خواهد شد و اردوغان دیگر نمی تواند اشغالگری را در خاک سوریه با پر رنگ کردن خطر نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه توجیه کند.

به گزارش اخبار جهادی، آخرین تحولات میدانی شمال سوریه به شرح ذیل است:

استان حسکه:

– براساس توافق به دست آمده، نیروهای سوری و روسی در آینده نزدیک در نوار مرزی مشترک با ترکیه از حدفاصل حومه غربی شهر قامشلی تا حومه شهر راس العین (شمال استان حسکه) که حدود ۹۰ کیلومتر است مستقر خواهند شد.

– در روزهای گذشته نیروهای ارتش سوریه سیطره را بر محور «تل التمر» تکمیل کردند و برخی مناطق از جمله «المناجیر، تل العصافیر، الاهراس و…» که میان شبه نظامیان کُرد و تروریست ها دست به دست می شدند را به کنترل درآوردند.

– گزارش ها حاکیست، ارتش ترکیه در حال تثبیت مواضع در راس العین است و در روزهای گذشته چند ایستگاه نظامی را در مناطق جنوبی و جنوب غربی این شهر احداث کرده است.

استان حلب:

– نیروهای ارتش سوریه در محور شمال شرق استان حلب نیز در حومه جنوب و جنوب غرب شهر کوبانی (حدفاصل کوبانی – صرین، شیخ فوقانی – کوبانی و شیخ فوقانی – صرین) مستقر شده اند اما تعدادی از روستاها در این بخش همچنان در تصرف شبه نظامیان کُرد است.

– نیروهای سوری در روزهای گذشته عملیات استقرار و نفوذ را در حومه شهر کوبانی افزایش داده اند و درصدد هستند به سمت محور غربی و نزدیکی شهر جرابلس نیز حرکت کنند.

– با تسلط نیروهای ارتش سوریه بر شهر کوبانی و منبج، ضربه سخت و سنگینی به نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها وارد آمد چرا که تلاش آنکارا برای اتصال مناطق اشغالی از شمال شرق استان حسکه تا شمال شرق استان لاذقیه سوریه ناکام ماند.

استان رقه:

– نیروهای سوری دامنه نفوذ خود را در محور مرکزی استان رقه افزایش داده اند و تاکنون بخش وسیعی از مناطق جنوبی شهرک «عین عیسی» تا شهر «الطبقه» را به کنترل درآورده اند.

– به گفته منابع میدانی، تدارکات لازم برای ورود نیروهای ارتش سوریه به شهر «رقه» پیش بینی شده است؛ تاکنون مناطق وسیعی از شمال، غرب و جنوب حومه شهر رقه به تسلط نیروهای سوری درآمده است.

– از سویی دیگر، ارتش سوریه همچنین به حومه سد «الطبقه» رسیده است.

– در محور تل ابیض در شمال استان رقه نیز درگیری های پراکنده پس از آتش بس به حداقل رسیده است؛ در محور غربی، جنوبی و شرقی این شهر بیش از ۲۲ شهرک و روستا در اشغال نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها است.

به گزارش اخبار جهادی، در جریان تجاوز نظامی ارتش ترکیه و گروهک های تروریستی به مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه، حدود ۳۵۰ هزار تن آواره و شماری از آنان وارد خاک عراق شده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان درگیری های میان شبه نظامیان کُرد و ارتش ترکیه، حدود ۱۵۰ تن از زنان و کودکان اسیر اعضای خانواده داعشی توانستند متواری و در مکان های نامعلوم مخفی یا وارد خاک عراق شوند.

به گفته منابع میدانی، حدود ۱۳ هزار تن از عناصر تروریستی در مناطق در تصرف شبه نظامیان کُرد زندانی هستند که ۳ هزار تن از آنان ملیت خارجی و ۱۰ هزار تن دیگر ملیت عراقی دارند.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.