اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تازه ترین تحولات میدانی استان ادلب/ جزئیات تحرکات بازهای شام برای حمله علیه نیروهای ارتش سوریه + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22585
  • 01 مهر 1398 - 20:46
تازه ترین تحولات میدانی استان ادلب/ جزئیات تحرکات بازهای شام برای حمله علیه نیروهای ارتش سوریه + نقشه میدانی و عکس
دولت سوریه گذرگاه ابوظهور در شرق استان ادلب را برای خروج شهروندان از مناطق اشغالی بازگشایی کرده است.

دولت سوریه گذرگاه ابوظهور در شرق استان ادلب را برای خروج شهروندان از مناطق اشغالی بازگشایی کرده است.

 به گزارش اخبار جهادی، ارتش سوریه دو هفته پس از پیروزی های گسترده در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب از ظهر روز پنج شنبه (بیست و یکم شهریورماه) گذرگاه ابوظهور را در شرق استان ادلب برای خروج شهروندان از مناطق اشغالی بازگشایی کرد.به نظر می رسد باز شدن دوباره گذرگاه ابوظهور در شرق استان ادلب در آستانه شروع عملیات نیروهای ارتش سوریه برای پاکسازی مناطق اشغالی استان ادلب و جلوگیری از وارد شدن آسیب به شهروندان صورت گرفته است.

ارتش سوریه در بازه های زمانی مختلف گذرگاه «ابوظهور» را برای خروج امن غیرنظامیان از مناطق اشغالی استان ادلب باز کرده است اما گروهک های تروریستی که از شهروندان به عنوان سپر استفاده می کنند مانع شده اند.

گروهک های تروریستی با حملات زمینی و خمپاره ای به گذرگاه ابوظهور از خروج غیرنظامیان از مناطق اشغالی جلوگیری کرده اند تا بتوانند به حیات خود در مناطق اشغالی استان ادلب ادامه دهند.

به گزارش اخبار جهادی، همزمان با بازگشایی گذرگاه ابوظهور، جنگنده های روسی و سوری چندین مرتبه مواضع گروهک های تروریستی را در مناطق اشغالی استان ادلب هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد کردند.

به گفته منابع میدانی، در جریان حملات هوایی مواضع تروریست ها در مناطق اشغالی «معرزیتا، الدار الکبیر، سفوهن، بزابور، سرجه، سه راه رویحه و حومه معر النعمان» هدف قرار گرفت و شماری از آنان کشته و زخمی شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، ارتش سوریه در تلاش است عملیات جدید و پیش دستانه را در استان ادلب برای بازپس گیری بخش های دیگری از مناطق اشغالی علیه گروهک های تروریستی ترتیب دهد.

یک منبع میدانی اعلام کرد: تصمیم ارتش سوریه برای انجام عملیات در استان ادلب پاسخی به تحرکات گروهک های تروریستی است که درصدد هستند حملات قریب الوقوعی را برای اشغال دوباره مناطق از دست رفته آغاز کنند.

به گفته این منبع میدانی، کاروانی بزرگ از گروهک های تروریستی (نیروهای موسوم به بازهای شام) به مناطق اشغالی در جنوب استان ادلب اعزام شده است تا مناطق تازه آزاد شده را یک بار دیگر به اشغال دربیاورند.

از سویی دیگر، گروهک تروریستی «جیش العزه» حدود ۲ هزار تن از عناصر خود را به مناطق اشغالی در دشت «الغاب» در شمال غرب استان حماه و شمال شرق استان لاذقیه انتقال داده و به نظر می رسد در تلاش است عملیاتی را علیه نیروهای سوری انجام دهد.

تحرکات گروهک های تروریستی برای حمله علیه نیروهای نیروهای ارتش سوریه در حالی دنبال می شود که آتش بس برقرار شده در استان ادلب بیست و پنجم شهریور ماه امسال به پایان رسیده است.

به گزارش اخبار جهادی، دور دیگری از نشست سه جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه که ضامن مذاکرات صلح آستانه هستند روز دوشنبه ۲۵ شهریور ماه برای ادامه رایزنی ها در خصوص حل بحران سوریه برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22585

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.