اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بی‌اعتنایی دهلی نو به هشدارهای واشنگتن؛ هند به دنبال مشارکت در تولید «اس-۴۰۰»

  • کد خبر : 22507
  • 25 شهریور 1398 - 11:51
بی‌اعتنایی دهلی نو به هشدارهای واشنگتن؛ هند به دنبال مشارکت در تولید «اس-۴۰۰»
علیرغم مخالفت‌های شدید آمریکا، رئیس «روس‌ تک» اعلام کرد که مسکو و دهلی نو در حال گفت‌وگو برای تولید سامانه‌های «اس-400» در هند هستند.

علیرغم مخالفت‌های شدید آمریکا، رئیس «روس‌ تک» اعلام کرد که مسکو و دهلی نو در حال گفت‌وگو برای تولید سامانه‌های «اس-۴۰۰» در هند هستند.

به گزارش اخبار جهادی، علیرغم تلاش‌های واشنگتن برای منصرف کردن کشورها از خرید سامانه‌های دفاع موشکی «اس-۴۰۰» روسیه، «سرگئی چمیزوف» رئیس شرکت «روس‌ تک» اعلام کرد که مسکو و دهلی نو قراردادی را به ارزش بیش از پنج میلیارد دلار برای تحویل این سامانه‌ها به هند به امضا درآوردند.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، رئیس روس تک که یکی از شرکت‌های بزرگ تسلیحاتی روسیه به حساب می‌آید تأکید کرد که دو کشور هند و روسیه در حال گفت‌وگو برای آغاز خط تولید محلی اس-۴۰۰ در هند هستند.

چمیزوف در گفت‌وگو با «آر.بی.کی» تصریح کرد: «آری، ما در حال گفت‌وگو در خصوص محلی‌ سازی (تولید اس-۴۰۰) با هند هستیم».

این مقام روس همچنین ادامه داد که توافقات محرمانه‌ در خصوص صدور مجوز تولید محلی در هند همچنین شامل جنگنده‌های «سوخو-۳۰» و تانک‌های «T-90»  نیز می‌شود.

رئیس روس تک ادامه داد: «ما با آنها (هند)، موشک‌های «براهموس» را در قلمرو آنها با یکدیگر و با دانشمندان آنها تولید کرده‌ایم».

پیش از این «یوری بوریسوف» معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرده بود که مسکو طبق برنامه و قرارداد، سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ را به هند تحویل خواهد داد.

انتشار این خبر در حالی انجام گرفته است که واشنگتن، دائماً از همکاری دفاعی هند و روسیه انتقاد می‌کند به طوریکه در سال ۲۰۱۸، تمامی تلاش خود را به کار گرفت تا مانع از توافق هند با روسیه در زمینه خرید سامانه‌های اس-۴۰۰ شود.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که طبق قانون «مقابله با رقبای آمریکا از طریق تحریم»، احتمالاً محدودیت‌هایی را برای هرکشوری وضع کند که در تعامل با بخش دفاعی روسیه مشارکت کند.

اوایل این هفته، وزارت دفاع هند، قراردادی را با شرکت «روسو بورون اکسپورت»، یکی از بزرگترین شرکت‌های صادرکننده تسلیحات روسی، به منظور به روز کردن سامانه‌های راداری و موشکی کشتی‌های کلاس «دهلی» نیروی دریایی هند، به امضا درآورد.

چمیزوف ضمن تأکید بر کنار گذاشتن استفاده از دلار آمریکا در قراردادهای نظامی گفت: «ما دو سه سال پیش، پرداخت با دلار را رها کردیم بنابراین در بیشتر قسمت‌ها، جایگزین‌های متفاوتی برای پرداخت داریم که یا از طریق ارز ملی است یا اینکه از نظام داد و ستد کالا استفاده می‌کنیم».

این مقام روس تصریح کرد که تمامی موضوعات مربوط به پرداخت محموله‌های تسلیحاتی به چین و هند، رفع شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.